torsdag 18 november 2010

Unmentionables Lap Dance

Jag bestämde mig för att göra en enkel sminkning med mina två favoriter från Too faced Naked eye palette, nämligen den taupefärgade Lap Dance och den gråa Unmentinables. Hade lite bråttom så jag lät inte primer torka ordentligt innan jag applicerade skuggorna vilket har resulterat i att det creasat sig lite. Korten är tagna ungefär 12-13 timmar efter att jag sminkade mig.

Ansikte:
Lumiere minerals foundation i Natural Light
Mac selecte moisturecover i NC20
Lumiere minerals Salmon concealer
Yves Rocher Bronzer
The Body shop Roseflower blush i Pink

Ögon:
Urban Decay Primer Potion
Too Faced Lap Dance
Too Faced Unmentionables
MAC Sculpt & Shape i Accentuate
MAC khol power i Orpheus
Isadora WigWham mascara
Jag har grundat med UDPP och sedan lagt Lap Dance över hela locket. I globlinjen har jag lagt Unmentionables och suddat med min 217 från MAC. Den nedrefransraden har jag markerat med den bronsiga kajalen Orpheus och sedan lagt Lap Dance och Unmentionables över. Som highlighter har jag använt en skugga nära min egen hudton, nämligen Accentuate från MAC. Detta för att få bort lite av de hårda linjerna och hjälpa Unmentionables attt smälta in bättre.

3 kommentarer:

  1. Tjusigt! Det är två riktigt fina skuggor =)

    SvaraRadera
  2. Jättesnyggt! Älskar de skuggorna. :)

    SvaraRadera