onsdag 10 november 2010

Naked Alchemy

Jag bestämde mig för att äntligen prova några skuggor från Urban Decays palettet Naked, jag har haft den i min ägo i snart en månad och kände helt enkelt att det var dags. Passade då också på att använda min nya eyeliner från Illamasqua, i och för sig så har jag använt den varje gång jag sminkat mig sen i fredags men men. Den är i alla fall otorligt bra, sitter som berget hela dagen och är väldigt lätt att jobba med. Tror nästan att jag ska köpa en i svart också....

Ansikte:
Lumiere minerals foundation i Light Neutral
MAC select moisturecover NC20
Lumiere minerals Salmon concealer
Yves Rocher Bronzer
The body shop Roseflower blush i Pink

Ögon:
Urban Decay Primer potion
Urban Decay Buck
Urban Decay Naked
Urban Decay Sin
Urban Decay Hustle
Urban Decay Sidecar
MAC Sculpt & Shape i Accentuate
Illamasqua Precision Ink i Alchemy
Urban Decay 24/7 liner i Zero
Urban Decay24/7 liner i Whiskey
Isadora WigWham mascara

Jag har grundat med UDPP och därefter så använde jag mig at Buck, ljusbeigebrun i globlinjen. Naked,beige, lade över hela locket och vid den inre ögonvrån anävnde jag mig av Sin, skimrande champangebeige.
För att förstärka globlinjen lite mer så tog jag lite av den mörkbruna skuggan Hustle och lade den i det yttre v:et och suddade in mot globlinjen. Sidecare, ljusbrun skimmerskugga, använde jag för att få en bra övergång mellan Hustle och Naked.
Eyeliners Alchemy längs med hela den övre franraden och med en ganska ordentligt vinge. För att ändå ge mina fransar lite mer tjocklek så lade jag Zero på den övre vattenlinjen och sedan använde jag mig av den bruna eyeliner Whiskey och drog ett tunt streck längs med fransraden. Längs med den nedre fransraden har jag använt mig av eyeliner Whiskey som jag sedan gått över med Hustle och Sin.

På bilderna så ser det lite småslitet ut men det är för att jag haft sminkningen i 15 timmar och sovit kanske 1 timme också med den, hade tänkt fota direkt när jag kom hem men slocknade i soffan....Tycker att det har hållt riktigt riktigt bra!

5 kommentarer:

  1. Med tanke på att du haft sminket på så länge så verkar det hålla bra i alla fall! :D Har funderat på att köpa Naked paletten också men har inte blivit av än...

    Ps. Har en tävling i min blogg om du känner dig intresserad :) http://www.infektia.net/win-wet-n-wild-mega-last-lip-color/

    SvaraRadera
  2. Du är supersnygg! Fin makeup också.

    SvaraRadera
  3. Malin: Visst har det! Naked paletten är otroligt fin,ångrar inte alls att jag köpte den!

    Kerstin: Tack!

    SminkJante: Tack så hemskt mycket!

    Sminkan: Tack

    SvaraRadera