tisdag 23 november 2010

Mina Minxade naglar



När jag var på mässan Allt för Hälsan den 13 november så besökte jag Nubars/Nailshops monter och vem såg jag inte där om inte Frida.
Frida driver nagelsalongen Fridas i Stockholm och bloggar också hos Daisy Beauty.
Hos Nubar så kunde man dels få sina naglar marmorerade, lackade och minxade och jag hade sån tur att Frida hade en tid kvar.

Har velat prova Minx väldigt länge och nu blev det äntligen av. Det fanns hur många mönster som helst men jag slog till på ett prickigt mönster. Det tog ungefär en halvtimme att få dem gjorda och då räknar jag med lackbortagning, filning av naglar, fixning av nagelband och själva minxandet. Resultatet var otroligt snyggt och jag hade svårt att låta bli att stirra på mina naglar.
Tror aldrig jag har fått så många frågor eller komplimanger för mina naglar förut som jag fick förra veckan. Jobbar i en reception på dagarna och väldigt många som kom in frågade hur, vad och vart jag hade fixat naglarna.

Minx håller i ca 1-2 veckor och det är inget som lossnar av sig själv utan man får aktivt gå in och ta bort det. Jag tog bort mina i helgen efter att ha haft dem i 1 vecka, jag tror att det skulle ha klarat sig lite till men jag ville göra något nytt med naglarna. Man tar bort Minxen genom att ha fingrarna i varmt vatten och sen dra bort folien. Jag hoppade in i duschen och tog en varm lite längre dusch och de lossnade utan problem.
Kommer defintivt att minxa mina naglar igen, funderar på att göra det till jul-nyår.

Nailshop har listat hos vilka salonger som man kan få sina naglar minxade.
Hos Fridas i Stockholm kostar det 490 kr.

10 kommentarer:

  1. Verkligen snyggt! Sitter det bra? För priset var ju rätt saftigt...

    SvaraRadera
  2. Des: Visst blev de snygga!!

    Kerstin: Satt och tittade på mina naglar en hel del när jag hade detta.

    EmmaP: Visst är det! Tyckte att det satt helt okej men jag var i vatten ganska mycket också, badade katterna bland annat så jag tror att det släppte på kanterna lite extra tidigt. Priset är lite saftigt jag, på mässan så var det mässpris så det var inte så farligt (300 kr) och jag vet en salong i Uppsala som tar 360 kr för minx så priset varierar nog mellan salongerna. Fridas ligger ju på Grev Turegatan i Stockholm och har en del kändisar som går dit.

    SvaraRadera
  3. Fynda fina personliga julklappar hos mig ! säljer jättefina unika namnarmband/budskapsarmband där du kan välja din egna text om du vill. tex ditt namn.barnets, älsklingens mm för endast 79 kr ! Finns även andra smycken till kanon priser välkommen in att fynda. ( ber om ursäkt om du ej vill ha reklam radera bara detta då ) men de är helt klart värda att kolla in. Dessutom perfekta personliga julklappar utan att man behöver bli ruinerad

    mvh malin

    http://smyckestokig.blogg.se/

    SvaraRadera
  4. Jättesnyggt! Synd att jag missade dem IRL. Imorgon får jag mina naglar minxade, det blir kul att se hur det blir!

    SvaraRadera
  5. Såååå fint! Jag vill också testa minx någon gång.

    SvaraRadera
  6. Nageldraken: De såg väldigt fina ut dina minxade naglar!

    Nailtastic: Visst är det tjusigt! Jag vill definitivt göra om det till något speciellt tillfälle!

    Carina: Visst är det!

    SminJante: Fanns många fina mönster men jag föll för detta, tycker att det är otroligt snyggt!

    SvaraRadera