måndag 8 november 2010

Lila med glitter från MNY

Jag kunde inte hålla tassarna borta särkilt länge från de tre produkter som jag plockade upp för några veckor sen från MNY.
Måste säga att jag är imponerad av märket hittills, jag swatchade de flesta skuggor när jag var på Lindex och de flesta är riktigt riktigt bra. Sedan så är det ju inte helt fel med priset på dem heller, ögonskuggorna kostar bara 39.50 kr st.
När jag swatchade ögonskuggorna så föll jag som en fura för en lila ögonskugga med glitter i och trots glittret så var skuggan lätt att jobba med och lätt att tona.


Ansikte:
Lumiere minerals foundation i Light Neutral
MAC Select moisturecover i NC20
Lumiere minerals Salmon concealer
Yves Rocher Bronzer
The Body Shop Roseflower blush i Pink

Ögon:
Urban Decay Primer Potion
MNY 537
E.l.f eye transformer den blålila
Gosh velvet touch waterproof Puprle Stain
MAC Sculpt & Shape i Accentuate
Isadora Inner liner i Blonde
Isadora WigWham mascara
Jag har min UDPP som grund och den lägger över hela locket och upp mot ögonbrynsbenet.
MNY 537 har jag sedan lagt över hela locket med en platt och fast borste. Min älskade 217 från MAC har jag sedan använt för att sudda linjerna och Accentuate på ögonbrynsbenet för dels sudda kanterna lite mer och dels för highlight. Under den nedre fransraden har jag markerat ögat med kajalen Puprle Stain och sedan gått över den med MNY 537. Den blålila skuggan från E.l.f eye transformer paletten har jag använt vid den inre ögonvrån och suddat in mot MNY 537.
På läpparna så har jag bara läppbalsam.


2 kommentarer:

  1. Jättefint! Kul att MNY verkar bra!

    SvaraRadera
  2. Kerstin:Tack! De verkar ha en hel del bra grejor, ska nog definitivt köpa mer saker därifrån.

    SvaraRadera