tisdag 30 november 2010

Gunmetal Creep

I fredags så var det dags för Uppsala Universitets personalfest på Uppsala Slott och då har man ju en utmärkt anledning att göra sig lite extra fin.
Eftersom jag inte hade så otroligt lång tid på mig att göra mig i ordning efter jobbet och tills jag skulle vara där så bestämde jag mig för en sotning med Urban Decay Naked paletten.
Korten är alla tagna med min mobilkamera, efter middagen och lite dans.

Ansikte:
Nvey Eco Organic Miosturising liquid foundation i 510
Lumiere minerals foundation i Neutral Light
MAC select moisturecover i NC20
Lumiere minerals Salom concealer
Yves Rocher Bronzer
MAC Stero Rose
The Body Shop Roseflower blush i Pink

Ögon:
Urban Decay Primer Potion
Urban Decay Gunmetal
Urban Decay Creep
Urban Decay Virgin
Urban Decay Uzi
Nyx Jumbo pencil i Milk
Urban Decay 24/7 i Zero
MAC Sculpt &Shape i Accentuate
The Bodyshop Brow & Liner Kit 03
Isadora WigWham mascara

Läppar:
MAC Prep & Prime Lip
Make up Store Suvage
MAC I Like it Like that
Jag började med att grunda med UDPP, detta för att skuggan inte ska creasa.
Gunmetal, silvergrå skugga, lades över hela locket utom vid den inre ögonvrån. Creep, mörkgrå,svart skugga, lade jag sedan som ett v vid den yttre ögonvrån och suddade sedan med min blending brush 217 från MAC. Vid den inre ögonvrån använde jag först den vita feta pennan Milk från nyx och suddade med fingret. Ovanpå det lade jag sedan Uzi, silvervitskimring skugga, och suddade den ut mot Gunmetal.
På både den undre och övre vattenlinjen har jag använt 24/7 kajalen i Zero och på den undre vattenlinjen har jag förstärkt det med den svarta skuggan från mitt Borw &Liner kit.
Längs med den nedre franraden har jag ungefär samma ordning som på locket, Uzi längst in, Gunmetal i mitten och Creep längst ut.
På läpparna har jag grundat med MAC pre &prime lip för att läppstiftet skulle sitta länge. Läppennan Sauvage är en ganska neutral läppenna som jag har använt för konturen och för att fylla i hela läppen.
I Like it Like that lades över pennan, det är ett av mina favoriter läppstift.
Jag tyckte att det höll ganska bra, lite crease när jag kom hem vid två tiden men kanske inte konstigt när man dansat i 4 timmar...

6 kommentarer:

  1. Kanonfint. Jag gillar den grå/silvriga makeupen till de rosa läpparna.

    SvaraRadera
  2. Jäkligt snygg! Fantastiskt bra bilder på dig tycker jag, du ser supertjusig ut!

    SvaraRadera
  3. SminkJante: Tack! hade tänkt köra på rött först men fick rosa-vibbar av ögonskuggorna....

    Kerstin: Tack!

    SvaraRadera
  4. Sminkan: Tack! Folk tittade mycket konstigt på mig när jag stod nere vid speglarna på toaletterna och fotade...

    Roxcat: Tack så mycket!

    SvaraRadera