tisdag 9 november 2010

Get Mauve-Ing och Gold Spakles


När jag var sjuk förra veckan så bestämde jag mig för att prova lite funky french tip ala YSL och Skimmerskuggan.
Det blev inte riktigt som jag tänkt mig kan jag säga....
Jag valde Barielle Get Mauve-Ing som grund lack och tipparna gjorde jag med Isadoras Gold Sparkles. Get Mauve-Ing är ett väldigt fint lack som ändrar färg beroende på hur mycket ljus det är, i direkt solljus så ser det lite ut som blåbär med mjölk medan den annars har en grålila ton, lila lera kanske fungerar som mental bild? På denna bild och alla andra bilder som jag tog så framträder det bruna mycket mer än vad det gör i verkligheten.

Isadoras nya borste är lite småsvår att få till tippar med och som ni ser så har jag lyckats sådär....
Kan faktiskt inte rikigt bestämma mig för vad jag tycker, färgerna går fint ihop men jag vet inte jag. Skulle kunna vara att jag helt enkelt har för långa naglar för denna typ av look.

Barielle Get Mauve-Ing är lätt att applicera och täcker med två lager, det torkar ganska fort och satt bra. Jag hade denna manikyr i kanske 5 dagar och under har jag Nubar base foundation baslack och över ett lager med Seche Vite toplack.

4 kommentarer:

  1. Åh så superfint! Kul att se en skymt av Gold Sparkles också. Jag är lite besatt av guldlack just nu =)

    SvaraRadera
  2. Snyggt. Jag älskar funky french

    SvaraRadera
  3. Jag tycker det blev fint. Snyggt med metalltippar. Och fantastiskt bra för att vara målad med den moppen...

    SvaraRadera
  4. Kerstin: Tack! Gold Sparkles är väldigt fin, lite jobbig att få bort bara.

    Sminkjante: Tack, har faktiskt aldrig provat det förut men det är ju onekligen lite roligt.

    EmmaP: Tack! Ja jag gillar metalltippar men det var otroligt svårt att få till det med Isadoraborsten, gillar inte den nya borsten alls!

    SvaraRadera