tisdag 2 november 2010

Beanie and Scandal

Ja egentligen inte alls dagens eftersom jag fortfarande är sjuk men lite från arkivet fungerar ju.
Har varit mycket lat när jag har sminkat mig innan jobbet de senaste veckorna, varför hålla på med flera ögonskuggor när man har bråttom när man bara kan använda en? Kommer att komma en del sminkningar där jag endast använt en skugga för hela locket, jag har givetvist använt mig av en highlighter också men ni förstår poängen.
NYX Beanie, som jag har använt här, fick jag när jag gick med i NYX cluben och det är en chrome eyeshadow som är brunrödlila med glitter i sig, otroligt fin och har bilvit något av en favorit.

På läpparna har jag ett gloss som jag hittad på Lindex, Pierre René sweet berry gloss i Scandal och det luktar verkligen gott, någon slags godis som jag inte kan sätta fingrarna på. Det verkar finnas två typer av gloss ett som är mer som läppglans och ett som påminner mer om flytande läppstift. Scandal tillhör de sista varianten, på bilderna har jag ett lätt lager.

Ansikte:
MAC Studio moisture tint spf 15 i Light
Lumiere minerals foundation i Light neutral
MAC Select moisturecover i NC20
Lumiere minerals Salmon concealer
Yves Rocher Bronzer
The Body Shop Roseflower blush i Pink

Ögon:
Urban Decay Primer Potion
NYX Beanie
E.lf. eye transformer i orange
MAC Sculpt & Shape i Accentuate
MAC khol power i Orpheus
Isadora Inner liner i Blonde
Maybelline the Colossal waterproof

Läppar:
Pierre René Sweet berry gloss i Scandal no27
Min grund är som vanligt UDPP och sedan har jag lagt Beanie över hela locket med en ganska platt, fast pensel för att sedan sudda den uppåt, i globlinjen och utåt med min MAC 217. Highlighter under ögonbrynet är Accentuate, en skugga som är nära min hudton, och highlighter vid den inre ögonvrån är E.l.f eye transfomer den oranga. Den nedre fransraden har jag
markerat med Orpheus och sen gått över med Beanie. För att se lite piggare ut och för att ta udden av den röda i Beanie har jag använt den hudfärgade kajalen Blonde från Isadora på vattenlinjen.

2 kommentarer:

  1. ARkivet är bra att ha ibland! Denna sminkningen var kanonfin. Krya på dig!

    SvaraRadera
  2. Kerstin: Arkiv är riktigt bra att ha! Tack, mår mycket bättre nu!

    SvaraRadera