onsdag 20 oktober 2010

Photo Realism and I like it Like that

Photo Realism är en ögonskuggspaletten från MAC som släpptes med Makeup Art Cosmetics förra sommaren (2009) och en av de få saker som jag faktiskt köpte från den. Jag är väldigt svag för gröna skuggor och gröna sminkningar trivs jag väldigt bra i. Paletten innehåller 4 skuggor; Photo Realism (Frost), Fresh Approach (Veluxe Pearl), Image Maker (Frost) och Grey Range (Veluxe Pearl). Paletten är otroligt snygg men med till exempel Fresh Approach så måste jag använda en vitare bas för att få den mer intensiv, blir lite mesig annars tycker jag.
Ansikte:
Lumiere Minerals foundation i Light Neutral
MAC moisturecover NC20
Lumiere Minerals Salmon Concealer
Yves Rocher Bronzer
The Body Shop Roseflower blush i Pink

Ögon:
Urban Decay Primer Potion
Nyx Jumbo Pencil Milk
Photo Realism
Fresh Approach
Image Maker
Grey Range
E.lf. eye transformer i grönt
Isadora Inner liner i Blonde
MAC Sculpt&Shape i Accentaute
Maybelline the Colossal waterproof

Läppar:
MAC I like it Like That
MAC Going Casual

Jag började med att lägga UDPP över hela l
ocket, sedan förljde jag upp med Nyx jumbo pencil i Milk som jag lade vid den inre ögonvrån och suddade in mot locket. Fresh Approach lade sedan över nästan hela locket utom den yttre tredjedelen. Image Maker har jag sedan lagt från mitten av locket och utåt. Grey Range suddades in i globlinjen. För att ljusa upp den inre ögonvrån så suddade jag in lite Photo Realism. Under ögat har jag följt samma mönster. Som highlighter har jag dels använt mig av Accentuate (väldigt nära min egen hudton) den hjälper till att sudda skarpa kanter och är helt fantastisk, tyvärr är den också i miljoner bitar...För ett litet skimmer precis vid den högsta delen under ögonbrynen la jag lite av E.l.f eye transformer, den gröna, tyvärr så kommer detta inte alls upp på bilderna men ett svag skimmer syntes i verkligheten.
På läpparna så har jag lagt läppstiftet I Like it Like That från MAC, detta är en creamsheen som är min favorit formula bland MAC läppstiften. Över har jag sedan lagt läppglanset Going Casual, som är ett creamsheen glass. Båda släpptes med MAC In The Groove som kom i somras.

6 kommentarer:

  1. Jättefin sminkning, gillar färgerna!

    SvaraRadera
  2. Läppsiftet var riktigt sött. You look absolutely gorgeous! Översta bilden var en väldigt bra helhetsbild

    SvaraRadera
  3. Jättefin sminkning och fina bilder!

    SvaraRadera
  4. Så härligt mjuk och fin sminkning. Grönt är härligt:)

    SvaraRadera