lördag 23 oktober 2010

Nyshoppat: gott och blandat från E.L.F

E.l.f brukar lite titt som tätt ha rabattkoder som man får nys om via deras Facebook-sida.
För ett tag sen så hade den en 20% på en beställning och jag passade då på att skicka efter lite grejor. Några av sakerna hade jag spanat in ett tag och andra blev lite av impulsköp.

Eye transformer från deras studiolinje har jag kikat på många gånger men inte slagit till på. Det är en palett med fyra skuggor som är opalescent enligt e.l.f. Jag har haft dem nu i två veckor och de har blivit en av mina favorit highlighter. Den jag använder mest är den oranga/aprikosa (nr 2 från vänster på bilden).

Mineral lipstick har jag varit sugen på att prova ända sen Bjooti visade upp Barely Bitten, kan det ha varit förra året någon gång? I vilket fall som helst så föll mitt val på Cheerful Cherry som jag trodde skulle vara snäppet mer klarröd men som ni ser så är den ganska bärigröd i alla fall om man tar på ganska mycket. Jag föredrar att dutta på den så blir det ett bärigt men skirare reesultat. Den sitter bra och känns återfuktande så det kommer definitivt bli fler läppstift från mineral serien.

Jag behöver också en ny Kabuki så jag beställde deras face kabuki från Studiolinjen, har inte provat den än däremot men den är otroligt mjuk i alla fall.

Sedan så har de lanserat en ny läppstiftserie i deras vanliga linje och eftersom de är otroligt billiga så köpte jag två stycken, Voodoo och Gypsy. Vet inte riktigt vad jag tycker om dessa, förpackningarna är inte helt bra, det är lite små smetigt inuti dem och Gypsy gick lite sönder när jag swatchade den första gången. Voodoo kändes lite uttorkande på läpparna medan Gypsy var lite bättre. De luktar gott däremot, lite godisaktigt.
Gypsy och Voodoo
Voodoo
Ni får ursäkta den dåliga appliceringen, delsvis beror det på att läpparna var lite irriterade av gnussande för att få bort de andra läppstiften då Voodoo var sist ut....
Gypsy

Läppstiften swatchade tillsammans, överst är Voodo och på den nedre raden från vänster till höger Gypsy och Cheerful Cherry. Jag tror inte att jag gillar Voodoo så mycket faktiskt, är snäppet för brun för min smak men vi får se.....

1 kommentar: