måndag 25 oktober 2010

Ny rengöring: Liz Earle Cleanse & Polish


Jag köpte för ca 3 veckors sen en ny rengöring till ansiktet, jag hade massiv beslutångest för vad jag skulle välja. Min hy är känslig, regerar lätt på produkter och är dessutom torr.
Förut så har jag kört med L´Erbolario men nu vill jag alltså prova något annat.
Både Fröken Rosa och Lollipop26 har båda talat väl om Liz Earles rengöringen Cleanse & Polish Hot cloth cleanser så jag blev nyfiken.

Cleanse & Polish ska passa alla hudtyper och är en rengöring i två steg; rengöringskräm som masseras in på torr hud och blöter man en muslinduk med varmt vatten och torkar bort krämen. Krämen luktar ganska mycket eukalyptus vilket jag gillar men jag kan tänkta mig att om man är doftkänslig så kan det upplevas jobbigt.

Liz Earle kallar sina produkter Naturally Active skincare och Cleanse &polish innehåller kakosmör, humle, rosmarinolja, kamomillolja, eukalyptusolja, d-panthenol, glycerin och bivax m.m. ( se ingredienslistan här).


Jag har använt Cleanse & Polish nu i ca 2 veckor så jag känner mig inte riktigt redo att skriva en recension men tänkt åtminstone dela med mig av mina första intryck.


Cleanse& Polish verkar vara dryg, 1 pump räcker bra eftersom jag tar bort min vattenfasta mascara med annan rengöring. Jag gillar som sagt lukten av euklayptus, den känns väldigt fräsch och uppfriskande. Att det är en krämrenöring är också ett plus i mina ögon, trodde inte att jag skulle gilla det så mycket som jag gör men det känns skonsammare för min torra hy.
Det som jag har slagits av är att min hy faktiskt känns mer återfuktad och inter stramar lika mycket efter rengöringen, känns också som att jag behöver snäppet mindre hudkräm och att hudkrämen på huden återfuktar längre.

Vad denna rengöringskräm gör för min känsliga hy kan jag inte riktigt svara på än. I början så blev jag väldigt rödflammig och såg inte klok men det gick alltid ned till morgonen efter, använde då också ansiktsvattnet från samma serie. Sen i onsdags eller torsdags så kör jag bara rengöringen och jag tror inte att jag blir så röd längre, blir röd men kan inte riktigt se om det är samma som det alltid varit eller mer.

Cleanse&Polish kostar £ 13, inklusive två muslindukar, och kan köpas här.

2 kommentarer:

  1. Vad roligt att du gillar rengöringen!

    SvaraRadera
  2. Des: Den är lovande i alla fall!

    SvaraRadera