onsdag 13 oktober 2010

Lucky Green och Sumptuous Olive

Jag ville testa den fina ögonskuggan Lucky green från MAC och bestämde mig för att använda den tillsammans med Sumptuous Olive, de är båda två gröna skuggor med en hel del guld i sig så jag tänkte att det skulle bli fint och det är nog faktiskt en ny favorit kombination.
Båda är Veluxe pearlskuggor och är otroligt lätta att jobba med.

Ansikte:
Luminere minerals foundation i Light neutral
MAC moisturecover NC20
Lumiere minerals Salmon concealer
Bronzer från Yves Rocher
The Body Shop Roseflower blush i Pink

Ögon:
Urban Decay Primer Potion
MAC Lucky Green
MAC Sumptuous Olive
MAC Rater R
MAC Sculpt&Shape i Accentuate
MAC kohl power pencil i Orpheus
NYX Jumbo pencil i Milk
Isadora Inner liner i Blonde
Maybelline the Colossal Waterproof
Jag grunda med UDPP och lade sedan Lucky green över hela locket, spara en lite bit utan skugga längst in mot inre ögonvrån där jag istället lade Nyx jumbo pencil i Milk. Med min 217 blendning brush från MAC lade jag sedan Sumptuous Olive vid den yttre ögonvrån i en v form och suddade uppåt och innåt i globlinjen. Rated R palcerades sedan ovanpå Nyx Milk vid den inre ögonvrån. Jag markerade den undra fransraden med kajalen Orpheus och Sumptuous Olive.

5 kommentarer:

  1. Skitsnyggt. Älskar intensiteten i färgen på locket :)

    SvaraRadera
  2. Uma tal de Patricia: Tack så mycket!

    Honi: Tack, skuggorna är fantastiska och otroligt pigmenterade så det är lätt att få upp intensiteten.

    SvaraRadera
  3. otroligt läckert. Gillar det gröna "runt" ögonen

    SvaraRadera