tisdag 5 oktober 2010

FOTD MAC Club

Köpte ju nya ögonskuggor förra veckan och kunde inte hålla mig borta från MAC Club.
Har varit lite lat av mig på senare tid och kört med bara en färg, ja om man inte räknar highlightern då, och Club passar alldeles ypperligt till det då den är duochrome. Jag har inte riktigt lyckats fånga färgskiftningarna på bild, i verkligheten så syns det gröna mycket mer.
Club är en Satin skugga och den bra och lätt att jobba med, skuggan har en brun bas med ett grön skimmer så ju mer man packar på skuggan ju grönare blir den.
Ansikte:
Lumiere minerals foundation i Light Beige
MAC moisture cover NC20
Lumiere minerals Salmon concealer
Earthen glow minerals Peaches and Cream contour
The Body Shop Roseflower blush i Pink
Ögon:
Urban Decay Primer Potion
MAC Club
MAC Scult&Shape i Accentuate
MAC Kohl power i Orpheus
Maybelline the Colossal waterproof mascara
Jag har grundat med UDPP över hela locket upp till ögonbrynsbenet. Sedan har jag börjat med att packa Club över hela locket med ett fast pensel. Med min 217 från MAC har jag sedan suddat från globlinjen och uppåt. Denna procedur har jag upprepat ett antal gånger för att nå önskar resultat. Jag har också lagt Club under ögat och dragit en lätt linje med Orpheus längs med ndre fransraden. Accentuate är en matt skugga som i princip matchar min hy och den har jag använt som highlighter.

5 kommentarer:

  1. Jättefint! Enkelt och snyggt. Fin blogg du har : )

    SvaraRadera
  2. Du får alltid till en sån bra helhet, jättefint är det!

    SvaraRadera
  3. Sandra: Tack så mycket!

    Helena: Tack, jag är väldigt förtjust i denna skugga. Älskar duochroma saker!

    SvaraRadera
  4. Superfint! Den duokroma effekten är jättefin!

    SvaraRadera
  5. Kerstin: Tack, visst är skuggan läcker!!

    SvaraRadera