måndag 18 oktober 2010

Copperplate och Cheerful Cherry

Jag kände för en ganska enkel med effektfull look och slog till på lätt sotade ögon och röda läppar.
I mitten på förra veckan så fick jag en leverans från E.l.f med lite läppstift och ögonskugga och av dessa så valde jag ut läppstiftet Cheerful Cherry från deras minerals serie.
Cheerful Cherry är snäppet mörkare än vad jag hade trott men otroligt snyggt, för att tona ned den lite så duttade jag på läppstiftet och bet av på en bit papper. Som ni ser så är det otroligt pigmenterar ändå.

Ansikte:
Lumiere minerals foundation i Light neutral
MAC moisturecover NC20
Lumiere minerals Salmon cencealer
Yves Rocher Bronzer
The Body Shop Roseflower blush i Pink

Ögon:
Urban Decay Primer Potion
MAC Copperplate
E.l.f eye transformer den som är orange
Isadora Inner liner i Blonde
MAC kohl power pencil i Orpheus
Maybelline the Colossal waterproof mascara

Läppar:
E.l.f Minera lipstick i Cheerful Cherry

Jag har tyvärr inga närbilder på ögonen men det är en sån otroligt lätt sminkning så jag tror att ni ser ändå. UDPP på hela locket för att det ska sitta en hel dag på mina feta ögonlock. Därefter så har jag lagt Copperplate över hela locket och suddat. Den oranga highlightern från E.l.f har jag lagt vid inre ögonvrån och under ögonbrynsbenet. Längs med den nedre fransraden har jag dragit en tunn linje med kajalen Orpheus och sedan suddat Copperplate över den, på vattenlinjen har jag använt Inner liner Blonde från Isadora.

Läppstiftet Cheerful Cherry har sedan duttats på och bitits av på en bit papper, bild ovan fångar färgen snäppet bättre då den är lite mörkare och inte fullt så röd som på den översta och nedersta bilden.

3 kommentarer:

  1. Fin kombination. Läppstiftet är riktigt snyggt.

    SvaraRadera
  2. Du är så himla söt, du ser ut som en riktig Snövit!:D

    SvaraRadera
  3. SminkJante: Tack, läppstiftet är faktiskt riktigt bra också, sitter bra och torkar inte ut mina läppar.

    Sublim: Tack så hemskt mycket, gjorde min kväll ska jag säga!

    SvaraRadera