måndag 4 oktober 2010

China Glaze Zombie Zest

China Glaze släppte för ett tag sen sin Halloween kollektion Awakening som innehåller tre lack och ett toplack. Jag blev störtförälskad i två av lacken när jag såg swatches på dem i slutet, eller var det mitten, av sommaren. Det gröna lacket Zombie Zest och det lila lacket Mummy May I såg helt fantastiska ut och när jag såg att de fanns att beställa på Transdesign så slog jag till.
Har haft lacken hemma ett tag men var tvungen att prova Orly Cosmic FX lacken först men sen föll valet på Zombie Zest.

Zombie Zest gjorde mig inte besviken, är ett sånt otroligt vackert lack och jag älskar namnet!
Det är ett ganska skirt lack men täcker ändå på tre lager. Torkningstiden är helt okej och det var också lätt att ta bort för att vara ett glitterlack.
Jag har Nubar foundation base coat under och sedan ett lager med China Glaze Fast Forward över. Lacket höll sig också väldigt bra, jag hade mitt i en hel vecka innan jag målade om med nytt lack.
När bilderna togs så hade jag haft lacket i 5 dagar så det är lite slitningar men vi ignorerar det och tittar på hur makalöst vackert lacket är istället!

4 kommentarer:

  1. ett väldigt häftigt lack!

    SvaraRadera
  2. det är verkligen ett otroligt lack!

    SvaraRadera
  3. Vackert! Vad säger du, behöver man Zombie Zest om man redan har It's Not Rocket Science?

    SvaraRadera
  4. Kerstin: Det är så fint så fint!

    Sminkan: Visst är det, snyggaste lacket i setet!

    Nailtastic: Ja du jag försöker komma underfund med det själv....Behöver jag ha Orly It's not rocket science också...Enligt LinaT så behövde jag visst det men är inte helt hundra. Vad jag har förstått så är Zombie Zest inte lia douchromt och mer glitter glittrig men jag har inte jämfört lacken själv.....Beslutsångest.....

    SvaraRadera