tisdag 19 oktober 2010

China Glaze Mummy May I

Så sist ut att testas från China Glaze Halloween kollektion Awakening är Mummy May I, tyvärr så hann jag både städa och slå in en nagel i något så lacket är lite avskaft.
Mummy May I är ett svartlila glitterlack med magentaglitter i sig, otroligt snyggt men lite besvärligt att applicera. Jag upplevde detta lack lite segare än restan av lacken i kollektion och snäppet skrovligare. Nu hade jag läst om detta lack på ett flertal bloggar, Sminkan var väldigt besviken, så jag lade ett lager svart krämlack under. Jag tyckte att det hjälpte lite i alla fall och om jag bara hade orkat med två lager toplack så hade det nog blivit otroligt bra.
Jag har använt Nubar foundation base coat under lacken, ett lager Essie Liqorice och sedan två lager Mummy May I. Som toplack så använde jag ett lager Seche Vite. Lacket var som sagt lite besvärligt att applicera då det är lite tjockare och segare än de andra i kollektion, ytan tenderar att bli skrovlig men den har en bra torktid i alla fall. Är ganska säker på att jag har en dupe till detta lack bland mina Wet n Wild lack men jag får återkomma om det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar