torsdag 14 oktober 2010

China Glaze Ick-A-Bod-Y

China Glaze Ick-A-Bod-Y är den andra lacket som jag provar från Halloween kollektion Awakening. Till skillnad från Zombie Zest så är detta ett mer utpräglat glitter, Zombie Zest har ett mycket mer finmalt glitter medan Ick-A-Bod-Y har större glitterpartiklar. Eftersom glittret är större i denna så blir också yta lite skrovlig om man bara har ett lager överlack.
Ick-A-Bod-Y är ett lack med en svart bas och orange glitter och känns väldigt Halloweenigt. För att undvika för många lager glitterlack så har jag använt Essie Liqorice, ett svart krämlack, som bas under Ick-A-Bod-Y.

Jag har använt Nubar foundation base coat, ett lager Essie Liqorice, två lager Ick-A-Bod-Y och ett lager Seche Vite. Skulle rekommendera att man använder sig av två lager överlack men jag var lite för lat.

Appliceringen på denna är bra, lacket är lätt att hantera och torkar ganska snabbt. Hållbarheten är riktigt bra, jag hade mitt lack i en vecka men skulle ha behövt byta dag 6 egentligen.

2 kommentarer:

  1. Det är ju himla snyggt men jag tycker det är jobbigt med skrovlet.

    SvaraRadera
  2. Sminkan: Ja skrovlet är jobbigt men jag orkade inte riktigt bry mig när jag lackad för jag var alldeles för trött...Zombie Zest är vinnaren i kollektionen!

    SvaraRadera