tisdag 26 oktober 2010

BB Couture Mendocino Midnight

BB Couture Mendocino Midnight ingår i Vampy Varnish kollektionen som var ett samarbete mellan bloggaren Vampy Varnish och BB Couture och i den ingår det 6 st lack.
Jag köpte 3 st av dessa lack och det kan hända att det blir några till...

Mendocino Midnight är ett otroligt vackert lack i flaskan, en dovgrön nynas men glitter i både grönt och andra färger. Som ni kan se så ser det nästan lite douchrome ut på vissa bilderna. På naglarna så faller lacket lite platt. Glittret syns nästan enbart i stark solljus och om man tittar väldigt nära på lacket. Färgen på själva lacket är fortfarande fint, en dämpad grön som av någon anledning får mig att tänka på lera.
Appliceringen är otroligt bra med detta lack, precis som med de flesta av BB Coutures lack och det satt väldigt bra. Jag hade mitt lack i ungefär 5-6 dagar innan jag var tvungen att byta.
Som baslack har jag använt mig av Nubar base foundation och mitt överlack är Seche Vite.
Jag har köpt detta lack från Overall Beauty och det kostar där $9.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar