torsdag 9 september 2010

Tropical Temptation grönt


Igår så kände jag för att ha lite grönt men inte vilken grön som helst utan någon som matchar mina skor. Mina skor är ljust limegröna och eftersom resten av mig skulle vara svart klädd så tänkte jag piffa upp det med lite grönt.
Jag har använt mig av Viva la Divas palett Tropical Temptation som ingick i vårkollektion 09. Är inte helt överrens med skuggorna längre då jag märker att de creasar mer än andra skuggor. På bilden så kan man se att det har förvunnit lite skugga.Jag har använt skugga nr 2 och nr 3 på den nedre raden från vänster. Samt den gröna skuggan från TBS paletten.

Ansikte:
Lumiere minerals foundation i Natural Light
MAC moisturecover concealer i NC20
Lumiere minerals Salmon concealer
MAC Scuplt & Shape i Accentuate/Sculpt
The Body shop Roseflower i Pink

Ögon:
Urban Decay Primer Potion
VLD Tropical Temptation
TBS Pearlescent eyeshadow Moonlight Luster
Isadora Pool Party kvarteten, den guldiga skuggan
Urban Decay 24/7 i Graffiti
Maybelline Colossal waterproof mascara

Som alltid så gäller det att ha en bra bas, speciellt med tanke på VLD skuggorna verkar creasa lättare på mig.
Jag har lagt den ljusare gröna skuggan över hela locket och tonat uppåt. I det yttre v:et har jag lagt en snäppet mörkare grön för att sedan avsluta med den mörkgröna skuggan från TBS för att få lite mer djup i sminkningen.

4 kommentarer:

  1. Urfint! Jag använde också TT häromdagen, det är en himla bra palett!

    SvaraRadera
  2. Kerstin: Tack, jag såg det också och tyckte att det var lite roltigt! Gillar paletten men den har en tendens att creasa lite på mig.

    SvaraRadera
  3. Sminkan: Visst är den fin! Skuggorna håller lite sisådär men är helt okej ändå. Bra pigmentering är det dock!

    SvaraRadera