torsdag 16 september 2010

Snabb och enkel skir sotning i brunt

Igår så skulle jag på möte och ville se lite mer piffig ut men var lite för seg på morgonen för att hinna med det jag ville göra å jag tog till en reservplan.Jag har en favorit bland mina skuggor som jag brukar använda när jag har lite bråttom men ändå vill ha något på locket och det är MaxFactor Masterpiece colour precision eye shadow i färgen Coffee. Den kom ut förra året, tror jag, och är en riktigt bra krämögonskugga.
Perfekt om man har lite bråttom helt enkelt.

Ansikte:
Lumiere minerals foundataion i Light Neutral
MAC Moisturecover i NC20
Lumiere minerals Salmon concealer
The Bodyshop Roseflower blush i Pink

Ögon:
Urban Decay Primer Potion
Maxfactor Masterpiece Colour precision eye shadow i Coffee
MAC Sculpt&Shape i Sculpt/Accentuate
MAC Kohl Power i Orpheus
Maybelline the Colossal waterproof

Läppar:
Clarins lip colour tint Raisin

För att något ska sitta på mig så måste jag grunda med en primer och min favorit är Urban Decay Primer Potion, UDPP, jag har sedan lagt krämögonskuggan över hela locket och suddat den med fingarna. För att definiera globlinjen lite mer så använde jag Sculpt för att göra det lite mörkare. Jag har också krämögonskugga under den nedre franraden och Orpheus, en bronsig kajal. Highlighter är Accentuate.

På läpparna så har jag en annan av mina favoriter, Clarins Raisin som jag faktiskt hittade på rea.
Den kan se lite läskig ut i hylsan men den är väldigt skir om man bara lätt sveper stiftet över läpparna eller också kan man bygga upp den med mer färg. Den är också väldigt återfuktande.

4 kommentarer:

  1. Fantastiskt fint, både ögon o läppar!

    SvaraRadera
  2. Kerstin: Tack, gillar kombinationen väldigt mycket!

    SvaraRadera
  3. Du ser jättevacker ut. Bruna sotningar är så underskattade, de är oftast bland det snyggaste man kan bära!

    SvaraRadera
  4. Sminkan: Tack! Ja bruna stoningar är otroligt fina och underskattade!

    SvaraRadera