onsdag 8 september 2010

Recension:Eyeko Graffiti Eyeliner pen

Jag har varit ute efter en bra filtspets eyeliner penna ett tag och när jag såg att Eyeko hade några i sitt sortiment så slog jag till.
Eyeko Graffiti Eyeliner pen finns i fyra färger; Black, Purple, Brown och Navy Blue och kostar £5 st.
Jag köpte två av färgerna den svarta och den lila, nu har jag hunnit använda dem några gånger och känner att jag kan ge ett uttlåtande.
Kan också tillägga att jag det senaste året har använt gel liner så att ställa om till penna var besvärligt...
Graffiti eyeliner pen i Black var den första som jag testade och den gjorde mig besviken, tyckte att det var svårt att få till jämnt, berodde troligen på min ovana, men det som var mer viktigt är att färgen tar slut ganska fort. När jag har målat halva ögat så måste jag ta en paus och vända spetsen nedåt så att det rinner ned mer färg. Skulle vara bra om man han med åtminstone ett öga innan det händer.
Däremot så sitter de otroligt bra, jag har på bilden här sovit i tre timmar och det är 13 timmar sen jag sminkande mig.

Graffiti eyeliner pen i Purple testade jag för någon vecka sen och blev positivt överraskad!
Allt det som jag tyckte var besvärligt med den svarta var perfekt med den lila. Jag kunde måla båda ögonen utan att färgen tog slut, upplevde också att det flöt på mer. Även här är hållbarheten superbra!

Tog en bild efter att jag hade tvättat håret och den sitter i princip kvar!
Jag gillar den lila pennan väldigt mycket, det är en bra penna, lätt att applicera, håller sjukt bra och har en fin färg. Den rekommenderar jag verkligen.
Den svarta pennan gjorde mig som sagt besviken men kanske det var ett måndagsspecial? De finns ju som sagt i två färger till och jag tror att jag ska köpa dem också bara för att testa.

4 kommentarer:

  1. Det ser ut som en riktigt bra liner!

    SvaraRadera
  2. Den lila är jättesnygg. Jag har aldrig använt "filtpenna" men blir lite sugen att testa.

    SvaraRadera
  3. Kerstin: Den är väldigt bra även om jag inte riktigt kommer överens med den svarta.

    SminkJante: Gillar verkligen den lila! Filtpenna är ganska behändigt, föredrar fortfarande gel liner.

    SvaraRadera
  4. Den lila var verkligen skitsnygg.

    SvaraRadera