tisdag 21 september 2010

Purple and Impassioned

En riktigt bred och vingad eyeliner med ett färglatt läppstift är nog en av de snyggaste sminkningar man kan ha tycker jag och man känner sig ganska uppiffad.
Jag vet inte riktigt vad som hände med min lila eyelinervinge under dagen eftersom den blev så mörk...I verkligheten så kunde man se att den var mörklila men på korten så ser den onekligen svart ut.

Ansikte:
Lumiere minerals foundation i Light Beige
MAC Moisturecover concealer i NC20
Lumiere minerals Salmon concealer
Earten Glow Peaches and Cream Contour powder
The Body Shop Roseflower blush i Pink

Ögon:
Urban Decay Primer Potion
Eyeko Graffiti eyeliner pen i Purple
Eyeko Line &Shine duo pencil i Super Star
MAC Sculpt& Shape i Shape/Accentuate
Maybelline The Colossal waterproof

Läppar:
MAC Impassioned
Detta är en ganska enkel sminkning som går fort om man har kläm på att lägga eyeliner. Jag är fortfarande inte riktigt sams med att använda filtpenna så det tar snäppet långret id för mig än om jag använde gel liner.
UDPP applicerar jag allra först och låter sedan torka medan jag lägger min foundation. Började sen med att lägga eyelinern som jag ville ha ganska bred och med en ganska ordentlig vinge. Sculpt har jag sedan använt i globlinjen för att ge lite mer djup till ögat och efter det så lade jag higlighter skuggan Accentuate på locket och under ögonbrynen. Under nedre franssraden har jag använt mig av den lilare delen av Line & Shine.

MAC Impassioned är ett riktigt in your face rosa läppstift, väldigt häftigt men ofta så vill jag inte ha fullt så neonrosa läppar så då brukar jag applicera och sedan bita av på en bit papper. Så har jag också gjort i detta fall, jag har till och med bitit av två gånger för att dämpa färgen en aning.
Är ett riktigt läckert läppstift dock och ett av mina
favoriter.

6 kommentarer:

  1. Dina fina bilder gjorde mig ännu mer sugen på Impassioned!

    SvaraRadera
  2. Kerstin: Tack!

    Des: Det är ett väldigt, väldigt fint läppstift men också väldigt starkt rosa.

    SvaraRadera
  3. Jättefin sminkning! Jag försökte mig på flytande eyeliner för första gången på länge för ett par dagar sedan, det blev inte så bra.. =)

    SvaraRadera
  4. Roxcat: Det är svårt det där med flytande eyeliner, kräver en hel del övning för att det ska bli bra.

    SvaraRadera