måndag 6 september 2010

Orpheus med guld, rost och brunt

Jag kände för att göra en sotning som var lite mer höstig och när jag kikade i en av mina paletter så hittade jag en rostfärgad skugga från NYX, den är depottad så jag vet inte vad den heter, och tänkte att vi kör på den!
Det är en ganska enkel look som inte tar så lång tid att göra.

Ansikte:
Lumiere minerals foundation Natural Light
MAC Moisturecover NC20
Lumiere minerals Salmon Concealer
MAC Sculpt&Shape i Accentuate/Sculpt
The Body Shop Roseflower blush i Pink

Ögon:
Urban Decay Primer Potion
Hot Pot S03
Hot pot S35
Rostfärgad skugga från NYX
MAC Kohl power Orpheus
MAC Accentuate från Sculpt&Shape
Maybelline Colossal Waterproof
Jag började med att lägga Hot pot S03, en guldskimrande skugga vid den inre ögonvrån och ungfär till mitten av ögat. Den rostfrägade skugga från NYX lade jag sedan på resten av ögonlocket och suddade skarven.
I det yttre v:et lade jag Hot pot S35, en brun/taupe skimmrig skugga, och suddade den innåt och uppåt mot globlinjen. Som highlighter har jag MAC Accentuate. För att för fransraden lite mer markerad lade jag ett tunt streck med MAC Orpehus, grå/guld/bronsig eyeliner, och gick sedan över den med skuggorna.

Längs med nedre fransraden så har jag också Orpheus och sedan har jag samma placering som skuggorna på ögonlocket, guld längs in mot inre ögonvrån, rostfärgad i mitten och den bruna skuggan längst ut.
Ögonbrynen har jag fyllt i med Hot pot M06 som är en matt brun, nästan svart skugga.

2 kommentarer: