tisdag 14 september 2010

Orly Space cadet



Ni har säkert sett detta lack på ett flertal bloggar redan och det är ett av de vackraste lacken i min samling.Orly Space cadet ingår i kollektion Cosmic FX som är en kollektion av duochroma lack, Space Cadet har en grön bas med guld/rosa i enligt Orly men eftersom rosa är den färg som den har oftast så tycker jag nog att det är en rosa bas med guld/grönt i sig. Hur som helst så är det så otroligt vackert att man bara kan sitta och titta på det en hel dag. Detta lack syns att det är douchromt jämt, det flashar alltid till i en annan färg och det är svårt att fånga de enskilda färgerna för sig.
Lacket gnistrar också på ett sätt som ingen av mina andra douchroma lack gör, ungefär som att det vore ett skimmer/finkornigt glitterlack med douchrome effekt.....
Space Cadet påminner mycket om oljefläckar, ni vet hur olja kan se ut i olika ljus, då finns det delar av oljan som kan anta denna färg. Jag sa till min pojkvän när jag fick detta lack och Galaxy Girl från samma kollektion att om jag bara måste välja två lack från min samling att ha kvar så skulle de bli dessa!
Det är också första gången som jag använder Orly och jag är mycket nöjd. Lacket appliceras bra och torkar fort även utan snabbtorkande överlack. Hållbarheten skulle kunna vara lite längre för dessa lack (Space Cadet och Galaxy Girl) börjar visa tipwear på andra-tredje dagen. Det skulle kunna vara kombinationen av underlack, Orly och överlack som gör det men ärligt talat så är dessa lack så vackra att jag skulle lätt förlåta dem om de hade längre torktid och chippade ordentligt på tredje dagen!
Jag har försökt fånga de olika färgerna i så många vinklar som möjligt men lack är lite svårtfotat!
Nailmail har Orly Cosmic FX som sitt månadslack denna månad, just Space cadet är slut men de andra superfina lacken i kollektionen finns kvar!

5 kommentarer:

  1. Det är verkligen ett magiskt fint lack!

    SvaraRadera
  2. Jag kan inte se mig mätt på detta lack. Det är så heltfantastiskt underbart.

    SvaraRadera
  3. Visst är det vackert! Jag älskar det!

    SvaraRadera
  4. Kerstin: Det är otroligt vackert!

    SminkJante: Jag håller med, ser nog ganska fånigt ut ibland när jag sitter och tittar på naglarna och vinklar dem så att de ändrar färg...

    Sminkan: Det åkte upp på min favoritlista på en gång! Nog det finaste lacket som jag har!

    SvaraRadera
  5. Jag norpade mig ett med Nailmail eftersom det var slut på H2T. Längtar så efter det! Det ser så underbart ut på alla bilder jag sett

    SvaraRadera