onsdag 22 september 2010

Orly Galaxy Girl


Detta är den andra lacket som jag köpte från Orlys höstkollektion Cosmic FX, det första lacket Space Cadet kan ni se här.Galaxy Girl är det lack som jag trodde att jag skulle tycka bäst om, det beskrivs som djupt plommonlila med röda undertoner som innehåller rosa och tealskimmer men jag tror att Space Cadet är favoriten eller ja....hmmm...svårt.....
Lacket är helt underbart vackert men otroligt svårt att fånga på bild.
Appliceringen är precis som med Space Cadet väldigt bra, det täcker på tre lager och torkar fort.
Underlacket är Nubar base foundation och överlacket är Seche Vite.
Lacket håller väldigt bra, jag hade mitt lack i en hel vecka innan jag tog bort det. Om restan av Orlys sortiment håller samma standard så är jag imponerad!
I solljuset så kommer det lila med rosa skimmer i fram väldigt tydligt men jag tror inte att jag har lyckats fånga det på kort tyvärr. I vilket fall som helst så
är det ett helt fantastiskt lack!

Den här månaden så kan man också köpa denna kollektion via Nailmail, så passa på!!

4 kommentarer:

  1. Galaxy Girl är faktiskt min favorit ur Cosmic Fx, tätt följd av Space Cadet. Båda lacken är så unika och vackra.

    SvaraRadera
  2. Älskar denna kollektion! Synd bara att de är så meckiga att få väck.

    SvaraRadera
  3. Nailtastic: De är så fina Jag byter nog favorit bland dessa varje gång jag ska välja.....

    Ninni: Kollektion är superfin! Jag har inte haft några problem med dessa två, det har tagit en liten stund att få bort allt men inte så farligt.

    SvaraRadera
  4. Snyggt! Det lacket vill jag också ha :) Tack för att du länkade till lacket.

    SvaraRadera