lördag 18 september 2010

Oriflame Wild West Couture

Den 22 september så släpper Oriflame sin höstkollektion med namnet Wild West Couture.
Jonas Wramells, som har skapat kollektionen, kombinerar välmarkerade ögonbryn med makeup i mättade toner för både ögon och läppar.

Oriflame bjöd in på frukost för att presentera denna kollektion men jag kunde inte gå eftersom jag satt i möten hela förmiddagen men de vaar snälla att skicka kollektion till mig istället.
Promobilderna för denna kollektion är otroligt fina, en klassisk, ganska neutral look som är otroligt användbar. När jag sminkar mig till vardags så är det ofta i den här stilen.
I kollektion så ingår det:
Oriflame Beauty Wild West Couture Lipstick (pris 95 kr)
Oriflame Beauty Wild West Couture Eyeshadow Trio (Pris 135 kr)
Oriflame Beauty Wild West Couture Eye Pencil (Pris 110 kr)
Oriflame Beauty Wild West Couture Brwo Kit (pris 135 kr)

Det som jag ser mest fram emot att prova är Brow kit, den innehåller ganska ljusa färger men det skulle kanske kunna funka ändå. Jag gillar konceptet med två färger och sen ett vax i en och samma palett!
Kajalen verkar vara otroligt krämig och lätt att ha att göra med, har en vissa svaghet för kajaler som är uppskrivningsbara!
Jag har inte hunnit använda något ut kollektion än men mitt första intryck är bra!

Från höger till vänster: Läppstiftet Pale Mauve, Kajalen Chestnut Brown, Eyeshadow Trio och längst ned så är det de två skuggorna ur Brow Kit.

3 kommentarer:

  1. Det ska bli spännande att höra vad du tycker när du testat mer. Jag måste erkänna att jag har lite fördomar om Oriflame, men fördomar är ju inte alltid sanna =)

    SvaraRadera
  2. Brow kit ser fin ut tycker jag. fast kanske lite väl ljusa färer för min smak. Gillar förpackningarna på många av grejerna, vilket inte alltid är fallet med oriflame...

    SvaraRadera
  3. Kerstin: Har också haft en del fördomar mot Oriflame men det som jag har testat verkar helt ok!

    EmmaP: Visst ser Brow kitet fint ut! Tycker också att det är lite för ljus men ska bli intressant att prova!

    SvaraRadera