torsdag 30 september 2010

Nyshoppat: Ögonskuggor från MAC


Jag var i Stockholm i söndags för att träffa en kompis och gå på bio. Kunde så klart inte hålla mig borta från MACdiskarna utan var ju tvungen att kolla in allt nytt som kommit in.

Min plan var att dels spana i Fabulous Felines och sen titta lite mer på det permanenta sortimentet av ögonskuggor. Med alla nya kollektioner som släpps varje månad så är det lätt att man glömmer bort det permanenta sortimentet och de fantastiska saker som faktiskt finns där.

Jag var främst på jakt efter en skugga som man kan använda om man bara vill markera globlinjen lite lätt men också som någon slags mellanskugga.
Fabulous Felines hade inte riktigt något som lockade mig, visst det fanns en hel del fina saker men inget som jag kände att jag måste ha. Så istället så vändes blicken mot de permanenta skuggorna.
Lucky Green, Kid, Club och Copperplate
Kid är en hudfärgad skugga som är snäppet mörkare än min hy och som fungerar prefekt som både mellanskugga och för lättare kontur. Den är i Veluxe formula och mycket trevlig.
Copperplate hade jag egentligen inte tänkt mig men har hört mycket bra om den och provade den på hand och vips så var jag såld. Den har en sån otroligt fin färg, grå-brun eller taupe och passar både på hela locket och som skugga i globlinjen. Copperplate är en Matte2 formula.
Club har jag spanat in länge, är otroligt vacker! Douchrome skugga som är brun med grönt i. Tycker den passar otroligt bra som ensam skugga på locket eftersom ju mer man packar på desto grönare blir den medan när man suddar så blir den brunare. Club är en Satin.
Lucky Green hade inte alls tänkt mig och skyller helt på MUA:an som plockade fram den, hon vill visa en av sina favoritfärger. Lucky Green är otroligt fin, är svag för gröna skuggor.....Den är en Veluxe Pearl skugga och glider på otroligt bra. Jag var lite rädd att den skulle vara alltför lik Rated R och visst är den snarlik men inte dupes.
Lucky green är mycket grönare och med inslag av guld medan Rated R är mycket mer gul.

6 kommentarer:

  1. Lucky Green & Rated R är superläckra. De såg ju rätt lika ut i förpackningen men swatchade såg man ju att de inte var så himla lika trots allt.

    SvaraRadera
  2. Jättesnygga ögonskuggor! Kul med lite nytt i samlingen, eller hur? Man blir lite mer inspirerad ett tag alla fall.

    SvaraRadera
  3. Emelie: Visst är de fina, jag fick lite lätt panik först när jag tittade på dem men swatchade så ser man att det är skillnad på dem.

    Kerstin: Visst är de! Är redan otroligt förtjust i Club och Copperplate!

    Sminkan: Det är alltid kul med nytt, man får som sagt lite mer inspiration!

    SvaraRadera
  4. Tänkte bara höra om du har någon erfarenhet av neuLash - "mirakelkuren" för längre och tjockare ögonfransar. Tänkte testa den och skriva en recension i min blogg.

    SvaraRadera
  5. Anna: Har tyvärr inte provat neuLash, har nog allt varit lite nyfiken men har inte kommit mig för.
    Ska bli spännande att se vad du tycker om den!

    SvaraRadera