måndag 27 september 2010

Brun sotning med Oriflame Wild West Couture

Jag bestämde mig för att det var dags att prova produkterna från Oriflames Wild West couture och valde då att använda den rödbruna och bruna skuggan för att göra en brun sotning.
Jag har använt samtliga produkter från kollektion just för att jag var så nyfiken och för att kunna ge ett omdöme.

Ansikte:
Lumiere minerals foundation Light Neutral
MAC Moisturecover NC20Lumiere minerals Salmon concealer
Earthen Glow minerals Peaches & Cream contour
NARS Torrid

Ögon:
Urban Decay Primer Potion
Oriflame Wild West couture eyeshadow trio
Oriflame Wild West couture eye pencil Chestnut Brown
Maybelline the Colosssal waterproof
Oriflame Wild West couture brow kit

Läppar:
Oriflame Wild West couture Pale Mauve
Jag har som vanligt börjat med UDPP för att sminket ska sitta bra på mina oljiga ögonlock. Därefter så tog jag den rödbruna ögonskuggan och applicerade den över hela ögonlocket upp till globlinjen. Den bruna skuggan från trio lade jag sedan i globlinjen och suddade, jag lade den även under den nedre fransraden.
Kajalen Chestnut Brown lade jag i en tunn linjen längs med den övre och den undra franraden för att ge ett intryck att tjockare och mer ögonfransar.
På läpparna så har jag läppstiftet Pale Mauve, det är ett mycket fint stift men som knappt syns på mina läppar. Skulle säga att det är en MLBB (my lips but better) . Jag blev mycket förtjust i läppstiftet då det var krämigt och skönt på läpparna.

Ögonbrynen har jag fyllt i med den mörkaste av skuggorna ut brow kit men jag tror att jag tycker att det blev lite för ljust. På bilderna här så ser det onekligen så ut men det smälte mer in i verkligheten. Tycker att både mitt hår och mina ögonbryn går i en gråare eller kallare brun än detta men ska prova några gånger till. Knäppte ett snabbt kort ute med mobilkameran där jag tycker att det ser mer naturligt ut?
Tyvärr så var jag tyungen att tvätta av min sminkningen ganska snabbt då det av någon anledning började svida i ögonen, vet inte om det är produkterna eller något annat. Skulle kunna vara att jag reagerar på det röda i den rödbruna... Ska testa dem lite till så får vi se om jag lyckas klura ut vad det kan vara.

4 kommentarer:

  1. Snygg sminkning! Hoppas att svidet ger med sig!

    SvaraRadera
  2. Väldigt snygga skuggor. Och du har så vackra ögonbryn!

    SvaraRadera
  3. Kerstin: Tack, jag hoppas också att det slutar svida!

    Sublim: Tack så hemskt mycket!

    Sanna: Tack

    SvaraRadera