tisdag 31 augusti 2010

Recension: Estelle&Thild Rose Otto face cream


När jag var på Kicks pressfrukost i juni så fick jag i min goodiebag Estelle & Thild Rose Otto face cream.

Estelle & Thild är ett svensk företag som gör ekologiska hudvårdsprodukter, de började med att göra till barn men har nu också börjat lansera produkter för vuxna.
Produkterna är alla ekologiskt certificerade med Ecocert, förpackningarna är återvinningsbara och de testar inte på djur. Jag har varit mycket nyfiken på detta märken sen jag såg det hos Kicks för första gången och jag är mycket glad att jag har fått förmånen att testa denna kräm.

Ansiktskrämen är för torr/mogen hy och beskrivs så här av Estelle&Thild:

Rose Otto är en ekologisk ansiktskräm med vårdande vitaminer, antioxidanter och fettsyror som bygger upp och sträker hudens naturliga försvar. Cremen består bland annat av jojobaolja rik på essentiella fettsyror samt fikonextrakt som höjer fuktnivån i de övre hudlagren och motverkar fina torrhetslinjer.

Jag gillar verkligen att denna kommer i en pumpflaska, så mycket lättare att dosera och mycket mer hygienisk! Den luktar ganska mycket rosor och örter, påminner lite om några av Dr Hauschka produkter, jag gillar doften men kan förstå om det är lite för mycket för den som är doftkänslig.
Jag upplever produkten som mycket dryg då det räcker med en halvpumpning för att få så att det räcker både till ansiktet och till halsen.
Den går in väldigt lätt och känns skön på huden och man känner sig återfuktad. Efter en stund dock så får man en stramande känsla i ansiktet, känns på mig ungeför som när jag är lite torr, men jag känner mig konstigt nog ändå återfukad.
Jag smörjer in mig innan jag går och lägger mig så jag vet inte hur länge denna känsla sitter i men när jag vaknar på morgonen så känns huden mjuk och återfuktad.


Jag gillar Roso Otto trots den stramande känsla som man får, den är helt okej om man som jag ska sova precis efteråt, eftersom känslan när man vaknar är någon helt annan . Den fungerade också riktigt bra på mina känsliga hy som betedde sig väldigt bra den månad som jag provade Rose Otto. Mitt enda bekymmer är om den kommer att vara tillräckligt återfuktande i vinter? Jag kommer att ta fram den här igen när det har blivit kallare ut och testa så få vi se helt enkelt.
Är man doftkänslig så skulle jag undvika denna.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar