måndag 9 augusti 2010

Neutralt med Hot pots

Detta är en sminkning som jag tar till när jag vill sminka mig lite mer men inte har tid/ork att lägga någon längre tid på sminket.

Jag har använt mig av två st Hot pots från coastal scents, den skimriga S35 (som ska likna MAC Satin Taupe) och den matta M22. Ni kan se swatches på dem här.
Som highlighter skugga och skugga på ögonlocket har jag använt mig av två skuggor, accentuate från MAC sculpt & shape i färgen accentuate/Sculpt och den guldiga skuggan från kvartetten Isadora Pool party.

Grunden är som vanligt Urban Decay Primer Potion och sedan har jag lagt Accentuate över hela locket. I globlinjen har jag lagt M22 och sedan för att tillföra lite extra djup och skimmer så har jag lagt S35 i det yttre v:et och suddat uppåt i globlinjen och innåt mot locket. Den guldiga skuggan från isadora har jag sedan lagt mitt på locket och suddat utåt åt båda hållen och sedan också precis under ögonbrynet vid den högsta punkten.

7 kommentarer:

  1. Snyggt, en sån där guldig skugga ska jag nog skaffa också :)

    SvaraRadera
  2. Visst är Hot Potsen bra! Jag älskar mina! Speciellt de neutrala. Sen har vi timing idag för jag använde min palett jag med. Inte de neutrala dock. :D

    SvaraRadera
  3. Mycket snyggt! Älskar formen på dina bryn också!
    /Lina

    SvaraRadera
  4. Helena:Guldiga skuggor är väldigt fina!

    Sminkan: Älskar mina Hot pots, ska beställa fler men får alltid sån beslutsångest....Ja jag såg ditt inlägg och tänkte vilken slump!

    Anonym: Tack så hemskt mycket!

    Kerstin: Tack!

    SvaraRadera
  5. Very pretty! Your eyes are super gorgeous :)

    SvaraRadera
  6. Pinchy: Thank you so much!

    SvaraRadera