torsdag 26 augusti 2010

Naked Fashion eye

Jag bestämde mig igår för att prova den sista looken från min Too Faced palett naked Eye, det är den mer dramatiska av dem och de kallar i alla fall looken för Fashion.
Måste säga att detta är en väldigt bra palett om man gillar neutrala färger, man kan göra allt från lätta makeuper till de lite mer tyngre passad till kvällsbruk.
Fashion looken är inte något som jag normalt brukar ha på dagtid om det inte är något speciellt så jag kände mig ganska sminkad igår men fin så jag bestämde mig för att sluta bry mig kring
lunch.

Ansikte:
Lumiere minerals foundation i Neutral Light
MAC Moisturecover concealer NC20
Lumiere minerals Salmon concealer
MAC Sculpt & Shape i Accentuate/Sculpt
The Body Shop Roseflower blush i Pink

Ögon:
Urban Decay Primer Potion
Too Faced Pink Cheeks
Too Faced Lap Dance
Too Faced Stiletto
Maybelline Colossal waterproof mascara
Jag började som alltid med att grunda med min UDPP för att skuggorna skulle sitta hela dagen.
Pink Cheeks, rosa svag skrimrig skugga, lades från globlinjen upp till udner ögonbrynsbenet.
På ögonlocket lade jag sedan Lap Dance, taupe med svag skimmer, och tonade den upp mot globlinjen. Stiletto ,som är en svart matt skugga, lades längs med övre fransraden och i det yttre v:et och tonades också innåt och uppåt i globlinjen. Jag använde min fantastiska borste 217 från MAC för att blenda Stiletto.
På läpparna så har jag bara använt lite läppbalsam från Forever Living.

4 kommentarer:

  1. Jättefint! Jag tycker att looken är bättre på dig än på mig, jag är nog lite för ljus.

    SvaraRadera
  2. Det blev ju supersnyggt! Och jag tycker inte alls att det ser för sminkat ut. Men så är jag väl lite sminkskadad också :D

    SvaraRadera
  3. otroligt fint! vad vackert skimmer och vad jämnt och fint det ser ut!

    SvaraRadera
  4. Kerstin:Tack, jag tyckte också att det blev riktigt bra. Tycker att det såg fint ut på dig också men det smälter kanske in mer på mig eftersom jag är lite mörkare...

    Emelie: Tack! Sminkskadade är vi väl allihopa skulle jag vilja säga....Är inte van att använda så mycket smink på jobbet då jag är morgontrött så det kändes ovant.

    Sminkan: Tack, jag blev ovanligt nöjd. Tror att jag har min 217 från MAC att tacka för att det blev så jämt.

    SvaraRadera