onsdag 25 augusti 2010

Naked Day eye med Too Faced

Jag fortsätter att prova min nya palett från Too Faced, Naked eye palette och hittills så har den inte gjort mig besviken!
I måndags då jag gjorde denna sminkning så hade jag lite bråttom så därför föll valet på Day looken, i den så ingår bara matta skuggor i enkla färger som man inte bhöver lägga ned så mycket energi till att blenda.

Ansikte:
L´oreal Studio secrets 023 Gold Ivory
MAC moisturecover NC20
Lumiere minerals Salmon concealer
MAC Sculpt & Shape i Accentuate/Sculpt
The Body Shop Roseflower blush i Pink

Ögon:
Urban Decay primer Potion
Too Faced In the Buff
Too Faced Pillow Talk
Too Faced Like a Virgin
Maybelline Colossal waterproof mascara
Som bas har jag precis som vanligt UDPP för att sedan lägga den matta vit/naturfärgade skuggan In the Buff över hela locket ända upp till under ögonbrynen. Jag följde därefter upp med Pillow Talk, en beige/champangefärgad skugga som drar mot brunt, över hela locket. I globlinjen så lade jag Like a Virgin, en lerfärgad/taupefrägad skugga, med min borste 217 från MAC. Den borsten är helt fantastisk så den placerar skuggan och suddar samtidigt, älskar den!
Jag har inget på läpparna förutom läppbalsam från Forever living.

2 kommentarer:

  1. finfint! Nu blev jag väldigt sugen på day. Får nog bli den imorgon =)

    SvaraRadera
  2. Kerstin: Jag måste verkligen tacka dig för att du gjorde så att jag måste ha denna palett! Den är helt fantastisk tycker jag!

    SvaraRadera