måndag 23 augusti 2010

Naked classic eye och Jazzed

Min mor var här på besök i helgen och i lördags så tog vi en liten shoppingrunda och jag tänkte att det kunde vara ett bra tillfälle att prova min nya palett.Jag köpte Too Faced Naked eye från Bellme efter att P'ssion tipsade om det, har haft habegär ända sedan Kerstin visade upp den på sin blogg. Den är otroligt snygg!
På senare tid så har jag känt en konstig dragning mot neutrala skuggor och då gärna matta, nu är en hel del av skuggorna skimriga i denna palett men den är så fin så det gör inget!

Jag valde att prova ett av korten som man fick med som heter Classic, på den står det vilka skuggor man ska använda och vart man ska placera dem.
Jag tycker att det blev riktigt snyggt ändå även om jag var skeptisk när jag började.

Ansikte:
L´oreal Studio secrets i 023 Gold Ivory
MAC mositure cover NC20
Lumiere minerals Salmon concealer
MAC Sculpt & Shape i Accentuate/Sculpt
NARS Torrid

Ögon:
Urban Decay Primer Potion
Too Faced Birthdays Suit
Too Faced Satin Sheets
Too Faced Unmentionables
Isadora inliner Blonde
Maybelline Colossal waterproof mascara

Läppar:
MAC Jazzed
Jag började med att grunda med UDPP för att ögonskuggan ska sitta på mina oljiga ögonlock.
Birtdays suit, champnage/beigeskugga, applicerades sedan under ögonbrynen och hela vägen, ned till globlinjen. Den rosa-guldiga skuggan Satin sheets lades sedan över hela locket.
Unmentionables, grå/greige skugga, anävndes för att rama in ögat, precis som med eyeliner och jag suddade sedan ut den lite för att inte få en skarp kant. Jag lade den både längs med övre och undre fransraden. För att sedan se lite piggare ut så använde jag Isadoras inliner i blond på
vattenlinjen.
På läpparna provade jag ett nytt läppstift nämlingen MAC Jazzed från In the Groove. Jazzed var en av de mer hypade produkterna och sålde slut som smör i solsken i USA. Den är i min favorit formula Creamsheen och jag tycker att den är helt fantastisk. Älskar färgen och älskar formulan! Kan inte bli bättre!!

5 kommentarer:

  1. Vad kul att se skuggorna på dig också! Jättefint!

    SvaraRadera
  2. Kerstin: Det är ju en sång fantastisk palett!! Jag skyller det hela på dig jag!

    SvaraRadera
  3. SminkJante: Tack, det är vädligt fint med enkla neutrala sminkningar ibland!

    Sminkan: Tack!

    SvaraRadera