onsdag 4 augusti 2010

Nailmail: Color club Warhol

Detta är ett av de tre neonlack som jag beställde via Nailmail i juni.
Warhol kommer från Color club Poptastic kollektionen och är neonmagenta eller rosa med lite korall i skulle jag vilja säga. Det är en riktigt stark färg som riktigt strålar ut från nageln.
Jag har faktiskt inga andra neonlack i min samling, har aldrig riktigt blivit av och sen har jag en förkärlek för vampiga mörka lack...

Warhol var riktigt enkel att applicera, jag hade 3 lager men man kommer undan med 2 lager om man inte är så petig på VNL (visible nail line) som jag är. Det torkar riktigt snabbt även utan Seche Vite. Eftersom det är ett neonlack så torkar det till en mattare yta så vill man ha glans så får man avända ett överlack. Jag blev riktigt inponerad av hållbarheten på detta lack, hade det i 7 dagar och då var det bara mindre slitage på det också, vilket i alla fall för mig är något av ett rekord. Jag har skrivit om lacket förut då det var lite svårtfotat.....
Under tiden som jag hade detta lack på naglarna så var det lite svårt att sluta titta på dem, kom på mig själv med att titta ned på mina naglarna när jag satt vid datorn och skrev bara för att färgen är otroligt läcker.

3 kommentarer:

  1. Snyggt! Velade på om jag skulle välja Warhol eller Poptastic, men valde till slut Poptastic.

    SvaraRadera
  2. Nailtastic: Jag slog till på båda jag, hade tänkt göra en jämförelse eventuellt till helgen. Poptastic är mycket mer rosa än detta lack som jag anser drar mot korallhållet. Poptastic är mycket mer neon dock.

    Kerstin: Tack, det är ett riktigt läckert lack som man blir glad av!

    SvaraRadera