torsdag 19 augusti 2010

Make up store My perfect coral och Prairie

I början på sommaren så letade jag som en tok efter ett fint koralligt läppstift. Hade spanat in Dressmaker, dressmaker från MAC men det tog slut innan jag hann med att köpa det så jakten gick vidare.
När jag var på Make up Store eventet som 3Tjejer hade i början på sommaren så såg jag att en av makeupartisterna hade på sig ett väldigt snyggt korallfärgat läppstift och jag frågade henne vad hon hade och köpte sen både läppennan och läppstiftet.

Läppstiftet My perfect coral är otroligt fint, på mina bilder ser det lite orange ut men den är inte det i verkligeheten utan har en lysande koralligfärg.
Läppstiftet Prairie är något mjukare i färgen men definitivt starkt korallfärgat.

Jag har provat kombinationen av pennan och läppstiftet nu några gånger och jag får helt enkelt inte till det....Tycker att det ser en smula konstigt ut som att jag hade neonläppstift....
Min pojkvän stirrade på mig, skrattade och fråga vad jag hade på mig....
Har insett att jag nog inte kan ha dessa två tillsammans, får nog försöka med dem var för sig. Eller också är det kanske en vanesak?
Om någon har tips på hur jag kan få dessa att funka så tar jag tacksamt emot dem!

7 kommentarer:

  1. Åh jättefint! Ska tipsa syrran om det, hon har letat korallstift hela sommaren!

    SvaraRadera
  2. Kabuki: Tack, jag kände mig lite smått konstig i färgen men det kanske är en vanesak....
    Prairie är otroligt fint så det är ett bra tips till din syrra!

    SvaraRadera
  3. Fantastiskt fin färg på dig!

    SvaraRadera
  4. Jag tror att det är en vanesak. Testa att ha det på hemma några gånger så ska du se att du vänjer dig fort! Jag brukar köra lite extra bronzer när jag har korallfärgat också, eftersom det gör sig så bra till solbränd hy.

    SvaraRadera
  5. Ser ut som en jätte fin färg på stiftet.
    Sen tycker jag att det låter litet coolt med "neonläppar". Tycker att riktigt klara färger på läpparna är väligt snyggt på sommaren när man är litet brunare.

    SvaraRadera
  6. Emilia: Bra tips, ska nog göra det!

    Clara: Jag gillar stiftet men blir lite osäker när det är på. Neonläppar låter iofs coolt! Älskar ju att ha lila på läpparna så jag vet inte varför detta är så svårt....

    SvaraRadera