måndag 2 augusti 2010

Ljusblått med Isadora Pool Party

Förra veckan så bestämde jag mig för att jag ville ha en lite roligare sminkning än standard 1a (vilket innebär foundation, rouge, mascara, ögonbryn) och tänkte att jag ger min palett från Isdaoras Pool Party en chans.
Paletten är otroligt fina med tre olika blå nyanser och en väldigt fin highlighter som går i guld.
Jag vill gilla denna palett men jag får det inte att funka! När jag använder de blå skuggorna så blir allt som oftast missnöjd, skuggorna i sig är det inget fel på, har inget att klaga vare sig på appliceringen, pigmenteringen eller blending förmåga men ändå.......

Highlighter skuggan däremot älskar jag, tycker den är otroligt användbar och har en så otroligt fin färg! Linda har gjort en väldigt fin sminkning med denna palett och jag vet inte jag varför jag inte får till det.


Har funderat på om det är för att jag försöker få till en neutral sminkning med blått eller hur det kan vara.
I vilket fall som helst så hade jag detta förra veckan och jag var inte särskilt nöjd.
Pojkvänen sade bestämt att jag var fånig och himlade med ögonen när jag beklagade mig...
Av denna anledningen så fotade jag inga närbilder heller men jag tänkte att jag skulle visa FOTD ändå!

5 kommentarer:

  1. Jag tycker du ser otroligt fin ut. Du passar bra i blått.

    SvaraRadera
  2. Ja tycker också du är fin. Det är nog mest en vanesak. Kör med blått en hel vecka så ska du se att du känner annorlunda.

    SvaraRadera
  3. SminkJante: Tack så hemskt mycket
    Sminkan: Tack. Kanske en vanesak, jag har ju sällan problem med starkare blåa sminkningar det är mest ljusblått och turkost som jag inte får till. Kanske borde utmana mig själv och ha en tema vecka med bara blåa sminkningar....

    SvaraRadera
  4. Jag tycker att det ser riktigt fint ut!

    SvaraRadera
  5. Kerstin: Tack så hemskt mycket.

    SvaraRadera