tisdag 31 augusti 2010

Golden green med MAC

Nu när augusti i princip är slut och hösten ligger i luften så kände jag för en olivgrönsminkning med 2 av mina favorit skuggor; Sumptuous Olive och Humid från MAC.
Det är en ganska enkelt sminkning som går ganska fort att göra.

Ansikte:
Lumiere minerals Light Neutral
MAC moisturecover NC20
Lumiere minerals Salmon concealer
MAC Sculpt& Shape i Accentuate/Sculpt
The Body shop Roseflower blush i Pink

Ögon:
Urban Decay Primer Potion
MAC Sumptuous Olive
MAC Humid
MAC Sculpt & Shape Accentuate
Maybelline Colossal waterproof mascara

Läppar:
MAC Jazzed
Jag började med att grunda med UDPP för att skuggorna ska kunna sitta hela dagen. Därefter så har jag lagt Sumptuous Olive över hela locket och suddat den upp mot brynbenet.
Humid har jag sedan lagt i det yttre v:et och suddat mot globlinjen, jag har också använt Humid under den nedre fransraden till ungefär mitten av ögat och där möter den Sumptuous Olive.
Som highlighter använder jag Accentuate.

3 kommentarer:

  1. Det här gillar jag väldigt mycket. Färgerna är outstanding. Det är sådan fin balans i makeupen.

    SvaraRadera
  2. Åh vad fint!!! Grönt är verkligen vackert!

    SvaraRadera
  3. SminkJante: Tack så mycket! Tycker verkligen om grönt och det är alltid så roligt att ta på sig grön ögonskugga, det gör mig glad.

    Sminkan: Tack! Grönt är nog en av favoriterna...

    SvaraRadera