onsdag 28 juli 2010

Sparkling Beach och Graffiti eyeliner

För ett tag sen så klickade ja hem lite smink från Eyeko och bland annat så blev det en Graffiti eyeliner i Jet Black. När jag skulle på bio i fredags så kände jag att jag ville prova den så jag hade tänkt mig neutralt med smal eyeliner. Det visade sig att jag är väldigt ovan med att använda eyeliner pennor efter att ha använt gel liner i ett år så det blev att göra om efter första försöket....


Ansikte:
Earthen glow mineral foundation i AnnaBella
MAC moisture cover concealer i NC20
Lumiere minerals Salmon concealer
MAC sculpt & shape i Accentuate/Sculpt
MAC MSF Stereo Rose
The Body shop brow & liner kit 03
H&M brow gel


Ögon:
Urban decay Primer potion
MAC sculpt & shape i Accentuate/Sculpt
Eyeko Graffiti eyeliner pen i JetBlack
Make up Store eyeliner Sparkling Beach
Make up Store eyeliner Deep Sea
Maybelline the colossal waterproof mascara



Läppar:
MAC prep & prime
MAC I like it like that lipstick
MAC Going casual creamsheen glass
Jag började med att grunda med UDPP, lade sedan MAC sculpt från Scuplt&shape accentuate/sculp i globlinjen.
Måste säga att det är en av mina absoluta favoriter för en väldigt neutral sminkning men med lite definition, leter för fullt efter en skugga som har samma färg då min Sculpt&shape börjar ta slut och de är Pro produkter.
Över hela locket och under ögonbrynsbenet lade jag sedan Accentuate från samma duo som Sculpt.
Eyeko eyeliner pen längs med övre fransraden och med en liten vinge, jag har sedan gått över eyeliner med en svart matt skugga.
Under den nedre fransraden ligger Sparkling beach och är också lätt utsuddad.
På både den övre och under vattenlinjen lade jag Deep Sea.

På läpparna så grundande jag med MAC prep& prime för läppar, sedan lade jag den det rosa läppstiftet I like it like that, bet av på ett papper och följde upp med creamsheen glass Going casual.

6 kommentarer:

  1. Underbart fint. Det här var en 10-poängare, helheten är toppen.

    SvaraRadera
  2. SminkJante: Tack så hemskt mycket!

    SvaraRadera
  3. Tack allihopa!
    Blir så glad när jag läser vad ni skriver!

    SvaraRadera