fredag 23 juli 2010

Recension: Ansiktsolja Anti-Dry


I juni så fick jag ett prov på ansiktsoljan Anti-Dry av Flowers från Färg och förändring.
Oljan är lugnande och innehåller sheaolja och rosenblomsvax.

Innehåll: jojobaolja*, sojaolja*, sheaolja, jättenattljusolja*, macadamiolja*, mandelolja*, tistelolja*, kamomillolja, ros de mai absolue,
E-vitamin, eterisk olja av palmorosgräs.
*= ekologisk

Det första som slog mig när jag öppnade bruken var att doften påminner väldigt mycket om Dr Hauschka, det vill säga att det doftar rosor om produkten. Jag gillar den doften och Flowers har precis som Dr Hauschka lyckats med att göra doften lagomt stark.

Har använt oljan i ungefär en månad och känner att jag nu kan recensera den.
Jag har använt oljan på kvällen, min rutin har sett ut att jag först har tvättat ansiktet, haft på ansiktesvatten och aleo vera gel och sen har jag haft på Anti-Dry ansiktolja. Därefter har jag följt upp med min hudkräm.
Eftersom min hy är torrare så brukar jag inte tvätta den på morgonen utan bara använda lite ansiksvatten och sedan följa upp med hudkräm. När jag sedan har lagt min mineralfoundation så har jag upplevt att det stramar kring näsan, ut mot kinder och att det kliar lite i pannan.
Under denna månad som jag har använt denna ansiktsolja så har jag inte alls känt så.
Min hy har känts mer återfuktad och mer följsam, samt att det inte har kliat på eftermiddagen.
Nu har jag använt denna främst under min semester och har då inte suttit vid datorn lika mycket som jag gör när jag arbetar, inte heller är min hy så väldigt torr under sommarmånaderna men trots det så har jag känt skillnad.
Jag tycker att detta är en väldigt bra ansiktsolja och jag kommer defintivt att köpa en fullsize.
Det ska bli spännade att testa denna när det blir kallare ut och då kommer jag att uppdatera recensionen också.
Har man som mig torr, känslig hy och är ute efter en ansiktsolja så kan detta definitiv vara något att testa!


Ansiktsoljan Anti-Dry kommer i 50 ml flaska och kostar 129 kr, man kan köpa den hos Färg och Förändring.
Delar av sortimentet finns också hos A-store men kan inte hitta Anti-Dry bland dem.

4 kommentarer:

  1. Verkar onekligen intressant!

    SvaraRadera
  2. Verkar onekligen intressant!

    SvaraRadera
  3. Verkar onekligen intressant!

    SvaraRadera
  4. Anna: Jag gillar den, kommer att köpa en ny defintivt. Tycker inte heller att den är alltför dyr!

    SvaraRadera