torsdag 29 juli 2010

Nailmail: Del Sol Foxy

I juni så fick jag via Nailmail hem hela 9 st lack från Del Sol.
Lacken från Del sol ska ändra färg i solljuset, eller ja det är UV-strålarna som lacket reagerar på. Det har skrivits en del om lacken på olika bloggar och många har varit missnöjda med att lacken ändrar färg så lite, så jag var lätt nervös när jag plockade åt mig första lacket...
Del Sol Foxy är ett rosa lack, jag kan inte påstå att jag är särskilt förtjust i lackets färg, det är fint men inget speciellt om ni förstår vad jag menar.
I solen så ändrar lacket färg till lila och det gör verkligen det. Färgen som man får utomhus är väldigt fint. En ganska djup, varm lila nyans.
Det kan ta sin lilla tid innan lacket har ändrat färg, jag tyckte att det var roligt att sitta och titta på hur lacket djupnade....

Foxy är ett ganska skirt lack så jag har 4-5 lager men jag har inget problem med att det krävs några lager. Brukar lacka med 3 lager i vilket fall som helst och sen konstaterade SaintBella att ju fler lager man har desto mer syns färgskiftningen.
Hade inga större problem med torktiden heller, jag målar ett lager och låter det torka hyfsat innan jag forsätter med nästa ända till sista lagret då jag lägger på Scehe Vite medan lacket fortfarande är blött.
Den höll sig också i ca 4-5 dagar fast jag diskade och städade en del, däremot så lyckades jag slå av två naglar så jag var tvungen att lappa lacket lite....
Jag tog också två riktigt suddiga bilder med min mobilkamera som visar färgen bra så ni får dem här också.

I solen:

3 kommentarer:

  1. Aj, det låter ont att slå av naglar! Men lacket var fint =)

    SvaraRadera
  2. Kerstin: Jag hade sån tur, tummen gick inte av så långt och pekfingret gick av så långt ned det kan utan att börja blöda...
    Jag älskar utomhusfärgen i alla fall!

    SvaraRadera
  3. Tråkigt att du slog av naglarna men kul att lacket funkade. Alla mina Del Sol bytte faktiskt färg utom de två glitterlacken, men färgväxlingen på vissa var rätt diskret på några. Att vissa ar så skira att de krävde fem lager tycker inte jag att är okej, men jag är rätt otålig av mig och vill inte pyssla så länge med naglarna.

    SvaraRadera