måndag 12 juli 2010

Mavala Marron Glacé

För ett tag sen när jag var i Stockholm så svängde jag förbi NK, mest för att kolla på MAC men också titta på lite annat. De hade då ett erbjudande från Mavala, ta 3 betala för 2, och det kunde jag ju inte motstå....

Marron Glace är ett av lacken som jag köpte då. När jag såg det så hajade jag till och funderade på om det inte var lite likt Chanel Particuliere... Marron Glacé är ett lerbrunt lack med lite skimmer i sig som mest bara anas i flaskan. Eftersom jag inte har något lack i min samling som likarna detta så slog jag till. Om det är en dupe till Chanel Particuliere eller inte kan jag tyvärr inte uttala mig om då jag inte har Chanel att jämföra med men jag tycker i alla fall att de påminner om varandra.

Mavala gör mig sällan, skulle nog påstå aldig, besviken och det gjorde inte detta lack heller. Det appliceras bra, täcker på 2-3 lager och tokar snabbt. Nu har jag i och för sig snabbtorkande överlack men de första två lagren torkade på helt ok tid! Det sitter länge på nageln också, ungefär 5 dagar dröjde det innan jag tog bort lacket.
Själva färgen däremot vet jag inte riktigt vad jag tycker om.... Jag slits mellan att tycka att det är lite småtrist/nja/nästan fult med att tycka att det är en behaglig, nästan fin färg. Tycker att lacket passar bra till min hudton och det är ju lite annorlunda och sticker ut i min samling. Jag tror att jag kommer att sträcka mig efter detta lack trots att jag inte kan bestämma mig vad jag tycker om färgen!
Jag tror att lacket ser snäppet brunare ut på korten än i verkligheten, skärmen som jag sitter vid nu gör att allting ser lite mörkare ut så det är lite svårt att säga.....

7 kommentarer:

  1. Jag delar din kluvna inställning till färger som denna, men just på dig här tycker jag att det var fint!

    SvaraRadera
  2. Kerstin: Tack! Ja färgen är ju inte rolig direkt men den har ändå något visst...Fint, fult eller både och...kan inte riktigt bestämma mig!

    SvaraRadera
  3. Jag tycker färgen är jättesnygg! Underbart lack!

    SvaraRadera
  4. Superfint! Jag gillar sådana här färger, men brukar oftast tröttna ganska snabbt när jag väl lackat med dem. Men jag fortsätter att köpa fler. :-)

    SvaraRadera
  5. New follower

    That is such a fab color :)

    http://nailsbeautiqued.blogspot.com
    http://mac-uponmymind.blogspot.com

    SvaraRadera
  6. Sminkan: Det har något visst över sig men är fortfarande kluven!

    Nailtastic: Är nog likadan jag, de lack jag gillar bäst är de som jag inte kan sluta titta på....

    Pinch: Tack

    Rmcandeligth: Thank you for following my blog! Well i'm not sure about the color, It's nice but kind of boring. Will still reach for it though....

    SvaraRadera