fredag 2 juli 2010

Hudvård från Färg och förändring


För ett tag sen så bloggade Pssion om ett nytt hudvårdsmärke som hon testade, Flowers av Färg och Förändring. Flowers är en serie naturliga hudvårdsprodukter som använder sig av örter, frukter och naturliga oljor i sina produkter. De innehåller inga mineraloljor, inga parabener, inga animaliska ingredienser och testar inte på djur.


Jag blev väldigt nyfiken och intresserad, upplever nämligen att min hy mår bättre när jag har naturliga hudvårdsprodukter än annars. Eftersom jag har en ganska känslig hy och torr så tog jag kontakt med företaget och frågade vad de rekommenderade att man skulle prova om man hade känslig hy som jag. Jag blev rekommederad att prova Anti-Dry ansiktsolja, Olivbladskräm och Mild ansiktskräm och fick småprover på dessa.


Jag har använt Anti-dry ansiktsolja nu i ca 3 veckor och hittills så har det gått väldigt bra. Har inte blivit rödare och huden känns mer återfuktad. Sist jag gjorde ett försök med ansiktsolja så hade jag komponerat ihop den själv och det fungerade inte alls bra....

Jag vill använda upp den klart innan jag skriver en utförligare recension men hittills så verkar det mycket lovande!

2 kommentarer:

  1. Det låter riktigt spännande!

    SvaraRadera
  2. Kerstin: Jag gillar den hittills i alla så det ska bli spännande att testa resten också!

    SvaraRadera