lördag 10 juli 2010

Bröllop, Firecracker och Hot pink

Min syster gifte sig den 3 juli, det var ett väldigt vackert bröllop och väldigt varmt, vi hade 32 grader här uppe i Järvsö. Vi hade hållit tummarna hela veckan för att det skulle bli fint väder då vigseln skulle vara utomhus ( kyrkan var också bokad utifall att men syrran ville ha det utomhus), men 32 grader var kanske lite att ta i....
Själva vigseln hölls på Klockarholmen i Järvsö som är en lite halvö nedanför kyrkan alldeles vid Ljusnan, otroligt vackert ställe. Jag fotade en hel del under vigelsen, vilket var tur annars så skulle jag ha varit en våt fläck på marken då jag är väldigt sentimental....

Om man skulle vara sugen på att se lite bilder så var det en otroligt duktigt fotograf där och hon har lagt upp en hel del bilder på sin hemsida. Stina, min syster, var så otroligt vacker så jag får tårar i ögonen bara jag tänker på det....

Temat för bröllopet var silver, rosa och vitta och egentligen så hade jag tänkt följa det temat med en vit klänning med rosa blommor på men det kändes inte riktigt rätt så det blev en mönstrad långklänning istället som gick i brunt, turkost, gult, orange och vitt.
Jag ville ha en ganska neutral sminkning men med lite färg och valde då att plocka upp det oranga från klänningen.
Hot pot S15 från Coastal Scents på hela locket, MAC Firecracker i det yttra v:et och suddat upp i globlinjen. S03 (guldig) en annan hot pot från coastal scents har jag lag som higlighter vid inre ögonvrån och suddat ihop den med S15. Eyeliner är min gel liner från Cilinique.

På läpparna har jag Nyx Hot pint läppenna med MAC Flurry of Fun över.
Det kanske inte var mitt smartaste drag att ta ett läppglans när det blåste ute och jag skulle ha utsläppt hår... På bilden här, som är tagen efter vigelsen, så kan man se att delar att glittret har smitit men det var inget som jag såg när jag tittade mig i spegeln i alla fall....

6 kommentarer:

  1. Wow detta är huuuur fräscht och snyggt som helst! Perfekt för sommarfester! Snyggt!

    SvaraRadera
  2. Steepuprle: Tack så mycket! En av mina favoriter nu under sommaren också!

    SvaraRadera
  3. jag tycker du var kanonfin i detta!

    SvaraRadera
  4. Kerstin: Tack så hemskt mycket!

    SvaraRadera