tisdag 22 juni 2010

Pressfrukost på Kicks


Förra veckan var jag på pressfrukost hos Kicks, och det var egentligen meningen att detta inlägg skulle ha kommit upp tidigare men jobbet kom ivägen...
På pressfrukosten så träffade jag fyra andra bloggerskor, som jag följt sedan innan jag började blogga, nämligen Sanna/Purity, Maggie/Maggie Makeup Addict, Karin/Vacker & Underbar och Emelie /P'ssion.
Jag tyckte att det var så otroligt roligt och hoppas naturligtvis på att få träffa dem fler gånger!

Man fick frukost som såg otroligt smaskig ut och som var god också, jag är ju egentligen lakotsintolerant men allt såg så mumsigt ut att jag var tvungen (japp tvungen!) att ta en Smoothie och frukt med yogurt..... Gott var det! Man kunde också plocka på sig lite chokladtryfflar men jag avstod från sötsakerna.
Kicks presenterade bland annat sin nya e-handel som kommer att lanseras den 25 augusti, mer om det kan ni läsa här, men de pratade också om höstens nyheter.

Max Colour Effect är en kollektion som är skapad av makeup artisten Tomas Lenneryd och kommer att finnas på Kicks från v.37. Av det jag såg på bilderna och av produkterna som jag fick hem så verkar det vara starka färger och lite annorlunda gentemot det vanliga sortimentet. Ska bli spännande att se hela serien.

Dolce & Gabbana ska släppa en sjätte parfym i sin serie Anthology och denna heter La Force, en herrparfym/unisexparfym som ska vara orientalisk och kryddig. Jag gillar denna serie som D&G har tagit fram och jag har varit väldigt sugen på att köpa minisetet som Kicks har haft. La Bateleur är nog min favorit hittills. Parfymerna kommer också att finnas i 50 ml.

Ralph Lauren kommer att släppa en ny kollektion med dofter som heter The Big Pony collection, där man ska kunna välja doft efter humör, tycke och personlighet. Den blå (nr 1) till vinnarskallen, den röda (nr 2) till casanovan, den gröna (nr 3) till äventyraren och den oranga (nr 4) till citymannen. Dessa dofter kommer till butik v.32
Jag fick med parfym nr 3, den oranga i goodiebagen och den luktade otroligt gott, ska tvinga på den på min sambo hade jag tänkt.....

Tri-Aktiline Total Face är fuktkräm för hela ansiktet
som motverkar rynkor och fina linjer. Uppföljaren till Tri-Aktiline deep wrinkle filler, finns i butik från v.37 . Tri-Aktiline har ju varit otroligt populära tydligen men jag har inte riktigt hakat på hypen, det kan vara så att jag är för ung... Sedan är jag också lite rädd förstås att min känsliga hy skulle göra uppror om jag testade. Min mor däremot är mycket mer intresserad av Anti-age produkter som sånt som ska fylla ut och släta till så detta är något som jag ska tipsa henne om.

Jag tänkte avsluta med att visa er bilden på vad vi fick i goodiebagen, den var väldigt generös tycker jag och det ska bli väldigt roligt att prova grejorna. Jag kommer att återkomma när jag har hunnit testa dem mer och längre!

3 kommentarer:

  1. Nr 4 från Ralph Lauren luktade jättegott! Ska tvinga på den på min nästa pojkvän hehe.

    SvaraRadera
  2. Åh! Jag har inte hunnit blogga om det jag heller :S

    SvaraRadera
  3. Emelie: Jag brukar inte vara alltför fötjust i Ralph Lauren så jag blev förvånad faktiskt! Ska definitivt lukta på de andra i serien också.

    Maggie: Tiden flyger iväg.....Har haft så dåligt samvete för att det kom upp så sent men har man massor att göra så har man....

    SvaraRadera