måndag 14 juni 2010

Oriflame Concept Store


I torsdags så var jag bjuden till Oriflame Concept Store på Grev Turegatan 2 i Stockholm för att få kika på deras produkter .
Tycker att det är väldigt roligt att Oriflame har skaffat sig en butik som man kan besöka för att få känna och klämma på produkterna innan man köper. Har ibland lite svårt att skicka efter saker som jag inte kan hitta ordentligt swatchade någonstans.
Det var väldigt roligt att botanisera bland allt smink....





Det blev ganska mycket folk så där på kvällskvisten i den lilla butiken och ganska varmt, såg en del andra bloggar bland annat Julia från Aftonbladet.
Hittade en hel del produkter som jag blev intresserad av och skulle vilja testa, många fina läppglans och två parfymer för att nämna något.




Parfymerna som jag gillade tillhör serien Gem Collection och det är då Amethyst Fatale och Petal Quartz som jag gillade bäst. Petal Quartz hade något över sig som fick mig att tänka på SheWood...


Jag passade på att fråga vilken av deras hudvårdserier som lämpar sig för känslig hy och fick tipset om serien Optimal Oxygen Boost, Optimals Gentle peeling cream och en ny serie som de inte hade fått in en som hette Pure Nature Aloe Vera. Jag blev särskilt nyfiken på den sistnämda med Aloe Vera så den ska jag defintivt spana in! Den finns redan på deras hemsida, är det någon som har testat?




Efter mycket om och men så begränsade jag mig till att köpa ett läppglans som luktar riktigt gott vilket verkar vara något typiskt för Oriflame läpprodukter och den fuktigivande ansiktsmask från Optimals Oxygen Boost.





Med oss därifrån fick vi också en liten goodiebag som innehöll en parfym, kroppslotion och läppglans från deras senaste kollektion Savannah.

Paryfmen är en romatiskt doft med aromatiska toner från hibiskus, svartpeppar och marulaträdet.Hjärtnoten innehåller ylang-ylang, ljuvlig saffran och rundas av med afrikansk vanilj och mörka träslag.

Jag har redan hunnit prova läppglanset som doftar otroligt gott och ansiktsmasken och recensioner kommer att komma så småningom när jag hunnit testa ordentligt.

Har ni någon erfarenhet av Oriflame? Är det någon/några särskilda produkter som man inte bör missa?

4 kommentarer:

  1. Jag skriver ibland om Oriflame-produkter i min blogg då en av mina kollegor säljer detta märke. Jag tycker de har bra grejor till bra priser! Nyligen skrev jag om en handcreme och om du håller lite utkik framöver så kommer det mer för jag har lite nytt att skriva om.

    SvaraRadera
  2. Oriflame har inte riktigt lyckats locka mig än...

    SvaraRadera
  3. Ninni: Tack för tipset ska kolla in det och hålla utkik efter mer på din blogg!

    Kerstin: Har inte heller varit så lockad av dem förut men nu när jag har sett vissa av sakerna live så hittade jag en del intressanta saker faktiskt. Får se om jag känner lika efter att testat de grejor som jag köpte och fick.

    SvaraRadera
  4. Min mamma säljer Oriflame och jag får alltid lite nya produkter när jag åker hem!

    SvaraRadera