torsdag 10 juni 2010

Nyshoppat: MAC To the Beach och lite annat

När jag var i Stockholm senast så passade jag på att gå in på Åhlens för att kika på Pret-a-papier, var nämligen otroligt sugen på att köpa mig Dressmaker, dressmaker men den var slutsåld... Då ser jag att Åhlens minsann har fått in To the Beach och jag kunde ju inte låta bli att titta närmre.
Tyvärr så fanns inte ett av läpsptiftet jag var intresserad (Thrills) av i dispalyen men men...
Jag tyckte att det mesta var fint, förpackningarna är jag fortfarande inte så förtjust men det struntar jag helt enkelt i!

Jag köpte Firecracker eyeshadow som var en av tre i formulan veluxe pearl (min favorit bland MAC), Shimmermoss finns i det permanenta sortimentet så det kändes inte så bråttom och Sweet&Punchy kändes alldeles för lik Rated R för att jag skulle kunna motivera mitt köpa av den.

Läppglansen var fina allihopa men det som jag föll för var Flurry of Fun som har massor av teal skimmer/glitter i sig, det är vansinnigt snyggt!!


Jag funderade på både Hipness blush och Marine Life High-light powder men blev inte så otroligt imponerad faktiskt. Marine Life sålde som smör i solsken i USA om jag har förstått det rätt och de flesta MACjunkies har pratat om att detta är ett måste från denna kollektion men nej jag känner inte ett sånt sug efter denna. Den är ju så fint utsmyckad med sjöhäst och allt så jag tror inte att jag skulle använda den så mycket.....

Kajalerna så riktigt fina ut och jag är fortfarande sugen på dem, både Rosemary& Thyme och Float on By. Rosemary&Thyme är permanent har jag förstått så den blir det nog vid ett senare tillfälle.

Läppennorna gillade jag otroligt mycket, den rosa Life's a Breeze var otroligt fint men har just skickat efter en från NYX så det får duga. Temprature Rising däremot är en otroligt läcker orange läppenna och urtjusigt ihop med läppglansen från denna kollektion men den var slut....
Velar fortfarande om man ska köpa Lustre Drop eller inte...
Sedan var jag förbi NK och bestämde mig för att köpa Made to order från Pret-a-papier mest i besvikelse över att Dressmaker, dressmaker var slut, kanske inte det bästa beslutet men men... Vet inte riktigt vad jag tycker om detta, det är fint men misstänker starkt att jag har några liknande nynaser hemma.




Köpte också Prep and Prime Lips när jag ändå var i farten. Har varit otroligt nyfiken på denna primer för läpparna och efter att ha testat den så är jag positivt överraskad. Läppstiftet höll otroligt bra och det enda som jag inte riktigt gillade var att mina läppar började känns lite torr efter 5-6 timmar.

5 kommentarer:

  1. Flurry of fun var jättesnyggt!

    SvaraRadera
  2. Läppglanset var underbart! Riktigt, riktigt läckert! Tycker faktiskt förpackningen är helt okej också.

    SvaraRadera
  3. Vilka fina fynd! Nu vill vi se EOTD:s =)

    SvaraRadera
  4. MAC kan verkligen det där med läckra färger !!

    SvaraRadera