onsdag 16 juni 2010

Kicks öppnar webshop


Den 25 augusti så öppnar Kicks sin e-handel och den kommer att ha samma sortiement som finns på Kicks i PUB-huset. Ca 200 varumärken och över 10.000 artiklar kommer att finnas ett litet klick bort.
I och med detta så blir Kicks den första auktoriserade nätåterförsäljaren av produkter som ingår i L'Oréal och Estée Lauder cosmetics såsom Clinique, Biotherm, Lancome och MAC.

Priserna kommer att vara samma som i Kicksbutikerna.
Frakten kommer att gå på 49 kr men om man handlar för över 600 kr eller väljer att hämta ut beställningen på sitt lokala Kicks så kommer det att vara fraktfritt!
Lägger man en beställning innan 12.00 så är leveransdagen dagen efter men det kan komma att vara längre leveranstid i vissa delar av Sverige.
Byten och reklamation ska man kunna göra i butik på sin lokala Kicks.
Man kommer också att kunna använda sina rabattcheckar från Kicksklubben när man handlar på kicks.se.
Än så länge så är Kicks e-handel endast för den svenska marknaden, men jag har hört att Magasin i Danmark ska öppna en liknande e-handel.

Det har redan varit en hel del prat om detta på skönhetsforumet Pret-ty och det som verkar ses mest framemot är MAC.
MAC finns i dagsläget endast i Stockholm, Göteborg och Malmö och även om jag bor i Uppsala och har ganska nära till Stockholm så känns det besvärligt ibland och jag har många gånger önskat att vi hade som man har i Storbritanien och USA nämligen en webshop.
Jag ser otroligt mycket framemot kicks lansering av sin e-handel och väntar med spänning på hur den kommer att se ut och hur det kommer att bli.

5 kommentarer:

  1. Det ska bli jätteroligt! Dessutmo tror jag det är en smart idé av Kicks eftersom det känns troligare att man kommer samla sina köp på ett ställe nu. Jag kommer köpa mac på kicks istället förmodligen t ex, för poängens skull.:-) även om jag inte shoppas så mycket så blir det ju en del i alla fall.

    SvaraRadera
  2. Det här låter så himla bra! Jag har så långt till en MAC-disk och det ska bli så kul att kunna handla MAC över nätet utan massa krångel eller risk för kopior. Dessutom verkar villkoren riktigt bra...

    SvaraRadera
  3. Basteth: Viss ska det bli roligt men livsfarligt för plånboken....
    Jag kommer troligen att handla mer från Kicks nu också!

    EmmaP: Det verkar vara väldigt bra vilkor!

    SvaraRadera
  4. hur gör man för att använda sina rabatter? tex 20% o 25 kronor.. ? fattar inte =/

    SvaraRadera
  5. Anonym: Jag har faktiskt inte hunnit handla än från Kicks webshop. Det första man måste göra i alla fall är att skapa ett konto, när man ska gå till kassan så säger det att man ska logga in och där kan man välja skapa konto som Kicks-medlem. Eftersom jag inte gjort detta så kan jag tyvärr inte vara så mycket mer detaljerad men har en rabatt check hemma som jag kan prova med och sen skriva en lite guide kanske?

    SvaraRadera