måndag 14 juni 2010

Firecracker och Bubble Gum

Kände att det var dags att inviga min nya skugga från MAC to the Beach kollektionen, nämlingen den korallröda skuggan Firecracker.

Jag kunde inte låta bli att köpa denna då den är i min absoluta favorit formula från MAC nämligen Veluxe pearl men visste inte riktigt hur jag skulle använda den....Korallrött kan ju känns som en svår färg att bära upp men så kände jag nu idag för att leka lite innan jobbat då jag hade lite extra tid över.
Jag blev oväntat kär i denna skugga efter att ha använt den, den är hur snygg som helst!
Har också passat på att prova min nyinköpta prep &prime lips!


Som bas så har jag precis som vanligt min kära Urban Decay Primer Potion och sedan har jag lagt Hot pot S15 över hela locket. S15 sägs påminna om MAC Amber lights men som jag tycker är en blandning av Amber lights och Expensive pink snarare...
Sedan har jag lagt MAC Firecracker i det yttre v:et och suddat upp och innåt mot globlinjen. Jag har använt mig av min 217 från MAC för att placera Firecracker.
I globlinjen har jag sedan tagit mitt sucpltpuder från MAC för att göra det lite mörkare och inte så rött. I ögonvrån har jag lagt en guldbeige ögonskugga från Isadora kvartetten Pool Party.

Min foundation är från Earthen Glow minerals i färgen AnnaBelle och rouget är Rasberry från The Body Shop.
På läpparna har jag först Prep&Prime lips och sedan MAC Bubble Gum från Spring colour forecast kollektion.
Det höll vansinnigt bra med primer under måste jag säga även om läpparna kändes lite torra frammåt kl 15 men då hade jag ju haft på mig allt sedan 6.45 på morgonen.....

6 kommentarer:

  1. Gudomligt fint! Jag är väldigt sugen på koralltoner till ögonen just nu =)

    SvaraRadera
  2. Kerstin: Tack, jag tycker som sagt oväntat mycket om Firecracker!
    Korall är snyggt, särskilt på sommaren, har också varit sugen på koralltoner nu!

    SvaraRadera
  3. Väldigt fint och fräscht!

    SvaraRadera
  4. Snyggt! Gillade den varma färgen på ögonskuggan.

    SvaraRadera
  5. Sminkan: Tack, jag brukar föredra lite kallare färger men denna kombo gillar jag mycket!

    SvaraRadera