tisdag 22 juni 2010

Barielle Falling Star


Barielle är ett märke som det kan vara lite svårt att få tag på i Sverige men genom Nailmail så köpte jag några stycken, av dem så har jag hunnit testa 3 st och jag gillar dem riktigt mycket.
Detta lack hade jag förra veckan och jag föll pladask för detta, jag trodde att jag skulle bli besviken men nej!

Barielle Falling Star ingick i kollektionen som var skapad i sammarbete med All Laquered Up och som läpptes förra året. Har varit sugen på detta lacken sen jag såg det första gången och blev så glad när jag kunde beställa det! Det är en blå bas med kopparglitter i som gör att tonen på lacket på längre håll drar mer åt lila/eller möjligen damigt blått om ni förstår vad jag menar?
Risken med ett sånt här lack är ju att det låter och ser häftigare ut i flaskan än vad det är på och jag vet att Karin blev besviken på detta lack. Jag blev inte besviken men mina förväntningar hade också sänkts lite i och med Karins omdöme av lacket.....
I vilket fall som helst så älskar jag denna blå nyans och kopparglittret ger ett lyft till lacket som gör att det blir lite extra intressant. Det kommer nog inte riktigt fram på bildern hur snyggt detta lack faktiskt är.

Många kommenterade och tyckte att det var läckert med ett blått lack som hade kopparglitter i sig, det var lite oväntat och fick en att titta en extra gång.
Jag tycker att appliceringen är otroligt bra på detta lack, det är täckande på 3 lager men eftersom jag ville ha mer kopparglitter så körde jag på fyra lager. Det torkade snabbt och bra med Seche Vite men det hade kunnat behövas 2 lager av toplacket för att få bort knögligheten i glittret. Detta lack hade jag i ungefär 4 dagar innan jag tog bort det då jag lyckade slå av en del av nageln, tror det skulle ha hållt i 2-3 dagar till.

4 kommentarer:

  1. Jag blev inte så jäteförtjust i mitt Falling Star men det är ett helt okej lack. Kommer nog användas igen alla fall.

    SvaraRadera
  2. Jag tycker det ser vackert och speciellt ut...

    SvaraRadera
  3. Kerstin: Det är ett läckert lack, gillar det väldigt mycket.

    Sminkan: Jag trodde inte att jag skulle tycka om det så mycket som jag gjorde men det är så pass speciellt och den blå färgen är så fin!

    EmmaP: Jag håller med, det är så fint!

    SvaraRadera