fredag 4 juni 2010

Att BUSa eller inte

Att BUSa eller inte det är ju en bra fåga....

Brun utan solprodukter kan vara ganska svåra att få till tycker jag och ofta så luktar de inte allför gott heller. Jag har genom åren provat en de produkter och ibland blir det för orangt och ibland flammig och det är ju inte så snyggt.

Varje gång sommaren närmar sig så blir jag småsugen på att prova brun utan sol men får svårt att bestämma mig för vad jag ska skaffa, det är faktiskt samma beslutsångest när det kommer till solskydd.

En gång för längesedan hade jag en otroligt bra brun utan sol speciellt för benen från Yves Rocher som jag använde väldigt mycket. Mina ben brukar nämligen inte bli så bruna, det har jag bara lyckats med ett år och då jobbade jag utomhus i shorts en del.


Kruxet med brun utan sol är att det är så lätt att det blir mindre bra. För man vill ju varken bli orange eller fläckig..... Vet att man ska peela innan men eftersom jag har lite torrare hud så brukar det säga slörp när jag smörjer in mig.

Så dessa är några av de Brun utan sol som jag funderar på:
Hawaiin Tropic Sun dial. Kostar 149 kr hos by Bloom. Fler brun utan sol från by Bloom hittar du här.





Aco Sence&Care Sunkissed Body Lotion. Kostar 65 kr på apoteket.


Aco Brun utan Sol. Kostar 89 kr på apoteket. Apotekets brun utan sol kan ni hitta här.



Piz buin self tanning lotion + Colour dial. Där man kan ställa in färgstyrka själv. Kostar 199 kr på Eleven.

Vita Liberata rich silken chocolate tinted self tan. Kostar 295 kr på eleven.
Fler brun utan sol hos eleven hitar du här.

Yves Rochers Brun utan sol, denna anpassad för benen. Kostar 69 kr. Fler av Yves Rocher brun utan sol finner ni här.
Så vad ska man satsa på? Brukar ni använda brun utan sol och vilken i så fall?

6 kommentarer:

  1. Jag har också torr hud och generellt tycker jag att resultatet blir bättre om jag använder en lotion med gradvis BUS-effekt. Då hinner jag inte bli så torr undertiden krämen verkar. The Body Shop har en gradvis BUS-lotion som faktiskt inte luktar så mycket. Den kan jag rekommendera. Välj den för medium-mörk hy om du vill ha resultat snabbare.

    SvaraRadera
  2. Emelie: Tack för tipset, måste spana in den! har provat Doves variant men mja....

    SvaraRadera
  3. Du har inte funderat på spray-tan? för min del handlar det ju om att jag är porslinsvit och inte blir brun utan bara fräknig (vilket ju är fint, men man bränner sig extremt lätt om och om igen). Jag får ingen mörkare grundfärg egentligen, utan bara fräknar, så jag måste BUS:a precis hela kroppen om jag ska göra det alls, jag tycker det ser konstigt och ojämnt ut annars. Sen tycker jag sällan att färgen blir fin och naturlig heller. Har testat Dove för ljus hy och den ger ju litegrann men.. ja. jag är inte övertygad. Däremot är jag sugen på att testa spray-tan.. jag vet inte exakt hur det funkar, och jag vill bara ha en lite lite mörkare färg än min naturliga (en jättebrun maja hade sett konstigt ut). Men att slippa det där bländande degvita i början på sommaren hade varit härligt! Vore kul att veta hur det går till och hur resultatet blir bara, det är inte roligt att slänga pengar på något man är osäker på :) men jag tror inte det är så vanligt?

    hm.. rörigt blev detta!

    SvaraRadera
  4. Jag brukar köra BUS på benen, och nästan bara där (haha). Har inte speciellt torr hud, så jag bryr mig inte om att peela..

    Köpte just "Aco Sence&Care Sunkissed Body Lotion" förra veckan, och har använt den nästan varje dag. Det blir liite mer färg, utan att bli varken orange eller gult. Jag gillar'n!

    SvaraRadera
  5. Maja: Har faktiskt inte provar Spray-tan, är lite småsugen på att testa men har inte riktigt orkat...

    Maria:Ska nog spana in ACO, de verkar bra och så är de ju inte så dyra!

    SvaraRadera
  6. Jag har också provat diverse olika varianter, både bra och dåliga. Jag brukar variera och använda gradvis lotion ibland och "riktig" bus ibland. Just nu kör jag på en ny variant från Yves rocher som doftar väldigt diskret och gott av gardenia, den ger inte så mycket färg men ger ett naturligt icke-fläckigt resultat. Använder också Yves rocher särskilda bus för benen som du bloggar om och tycker den funkar finemang! Färgen blir fin :) Dessutom djurtestar ju inte Yves rocher :)

    SvaraRadera