måndag 31 maj 2010

Young Punk och Old Gold


Detta är från när jag dansade förrförra helgen här i Uppsala, jag har gjort lite av standard 1a för mig och det är en lila och grön sminkning.
Jag tycker att det är otroligt snyggt med mörka sotningar i lila och i blått och om det ska synas något på scen så får man ta i ordentligt. För att sminkningen ska bli lite roligare så brukar jag ta en pop of color, ofta grönt och lägga vid den inre ögonvrån.




Som bas har jag först Urban Decay Primer Potion och sen MAC greasepaint stick i V som jag har suddat med min MAC 217 blendning brush.
Över hela locket har jag sedan lagt MAC mes Young Punk, som är en lilaglittrig skugga med svart bas. Jag använder mig av en tättare borste för detta för att kunna packa på skuggan. Vid den inre ögonvrån tog jag sedan MAC pigmenten Old gold och suddade ut dem mot globlinjen.
Min Highlighter är Mist Alaska, den har jag under ögonbrynet, vid inre ögonvrån, kindbenen och vid eyeliner v:et.

På vattenlinjen har jag först använt kajal från Loreal, gått över med en gel liner och avslutat med en matt svart skugga.
För att göra min eyeliner jag använt mig av min gel liner från Clinique och jag ville leka lite så jag gjorde en vinge på både övre och nedre fransraden. För att få den att stå ut mer så har jag lagt Nyx jumbo pencil i färgen Milk, matt vit, mellan de båda v:na som bildades och sen gått över det med Mist Alaska.

Läpparna pryds av MUS Russian och MUS China Red. Över det har jag lagt ett läppglans från Sonya som heter Vanilla Pearl.





8 kommentarer:

  1. Otroligt snyggt och coolt! Jag satt just och surade för att jag inte kunde köpa en enda av MACs style black skuggor...

    SvaraRadera
  2. Emma P: Tack. Jag köpte alla skuggor från Style Black och de är otroligt fina men jag har nästan bara använt Young Punk och Blue Flame. De behöver dessutom en feta mörkbas för att de ska komma till sin rätt annars blir de lite dassiga. Skulle nog tro att det finns pigment från tex Fyrinnae som ger mer täckning och bättre färg faktiskt!

    SvaraRadera
  3. Fantastiskt fint! Jag gillar särskilt hur du suddat och de finfina vingarna!

    SvaraRadera
  4. Kerstin: Tack så hemskt mycket!

    SvaraRadera
  5. Men guuud, så snyggt! Gillar också eyelinern och sotningen är ju grym!

    SvaraRadera
  6. Basteth: Tack, är roligt att leka lite med olika former på vingarna....

    SvaraRadera
  7. Verkligen helt otroligt snyggt! Älskar! :-)

    SvaraRadera
  8. Nailtastic: Tack så hemskt mycket!

    SvaraRadera